Yonatan Sindel/Flash90

"טמטום שנתנו להם לגיטימציה": סמוטריץ' תמך בדיל עם עבאס – והתחרט

יו"ר הציונות הדתית טען אחרי אישור דיל הוועדות והסגנים שסוכם בין הליכוד, הציונות הדתית ורע"ם, כי הוא "לא רואה פסול בשיתוף פעולה עם נציגים ערבים בענייני החברה שלהם". אולם אחר מכן הביע חרטה שהצביע בעד: "זה היה עובר ברוב גדול גם אם היינו נמנעים"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הביע אתמול (שני) תמיכה פומבית בדיל שנרקם בין הליכוד, הציונות הדתית ויו"ר רע"ם מנסור עבאס בהצבעה על הקמת הוועדות בכנסת ומינוי סגנים ליו"ר הכנסת. אולם מאחורי הקלעים סמוטריץ' התחרט על המהלך ומתח על כך ביקורת.

לפי הפרסום של יקי אדמקר ב'וואלה', בשיחה שקיים בהמשך הערב עם ח"כ שמחה רוטמן ממפלגתו, טען סמוטריץ': "לא היינו צריכים להצביע בעד. זה היה עובר ברוב גדול גם אם היינו נמנעים. פשוט טמטום שנתנו להם לגיטימציה".

אתמול התייחס סמוטריץ' בפתח ישיבת הסיעה לדיל המדובר וטען כי תמך במהלך. "מדינת ישראל מחויבת מתוקף ריבונותה לטפל בענייניה האזרחיים של החברה הערבית", אמר. "אני לא רואה כל פסול להקים ועדה שתעסוק בעניינים כאלה ולא רואה פסול בשיתוף פעולה עם נציגיה הערבים".

יו"ר הציונות הדתית הבהיר כי לא יהיה מוכן שהנציגים הערבים "יהפכו לשותפים לגיטימיים בממשלה, כי הם חותרים למדינה אסלאמית גדולה על חורבות מדינה יהודית", הוא הוסיף כי "מי שחושב שתהיה כאן מכירת חיסול, טועה. אנחנו נעמוד בפרץ".

לפי הדיל שנרקם אתמול בין יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר ליו"ר רע"ם, רע"ם הצביעה בעד הצעת הליכוד למינוי סגני יו"ר הכנסת והקמת הוועדות הזמניות בכנסת, ובתמורה – הוקמה ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית שבראשה יעמוד יו"ר המפלגה עבאס.

בכך השיג הליכוד רוב בנשיאות הכנסת, פורום בו מתקבלות ההחלטות על ענייניה השוטפים והדיונים בכנסת. כחלק מהסיכום בליכוד העניקו למפלגה של סמוטריץ' נציגות בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון – ובכך הבטיחו את הרוב בהצבעה המשותפת עם רע"ם.

ההצעה להקמת הוועדה אושרה בתמיכתם של 17 ח"כים, עם 16 נמנעים וללא מתנגדים. המשמעות היא שגם אם נציגיו של סמוטריץ' בוועדה, ח"כ רוטמן וח"כ אורית סטרוק, היו נמנעים – זו הייתה עוברת ברוב גדול.

סמוטריץ' מסר בתגובה לפרסום כי הוא "מגבה באופן מוחלט את ח"כ רוטמן, נציגו בוועדה המסדרת, ועומד מאחורי המהלכים שאפשרו את חידוש עבודת הכנסת, הנשיאות והוועדות". ח"כ רוטמן אמר ל'וואלה' כי הוא לא מתייחס לשיחות אישיות, אך ציין כי המהלך בכנסת תואם עם יו"ר המפלגה "בכל שלב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סמוטריץ אדם מסוכן. מתחרט שהצבעתי לו. גרם נזק לימין ולחרדים. טעיתי בגדול

חיים שמענוביץ – לא נראה לי שהצבעת לסמוטריץ'.
ובכל זאת, אתה כ"כ טיפש, שאתה חושב שטעית בגלל מה שהוא עושה עכשיו.
הטפשות היתה בעצם ההצבעה נגד דעת גדול"י, אתה כ"כ טיפש שאינך מבין מדוע אתה טיפש.
דווקא מה שסמוטריץ' עושה כעת די מובן – אם כי איני מסכים עמו.
לטענתו ביב מונע הקמת ממשלת ימין, בכך שהוא מעדיף את הצבת עצמו בראש ולצורך כך להיאלץ להקים קואליציה עם תומכי טרור, על פני הצבת כל מועמד אחר 'מטעם הליכוד' ו'ללא הסתמכות על טרוריסטים'. די הגיוני, לא?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו