צילום: דוברות הרשות השופטת

"ההחלטה אינה תקפה": בג"ץ הקפיא את מינוי אקוניס לשר המשפטים

לאחר דיון ממושך שהתקיים בבג"צ החליטו השופטים כי מינוי חבר הכנסת אקוניס מהליכוד לשר המשפטים הוקפא זאת בשל התנגדותו של היועמ"ש מנדלבליט. מוקדם יותר, השופטת אסתר חיות אמרה כי, "חוות דעת של היועמ"ש מחייבת"

הרכב שופטי בג"ץ התכנסו הערב (שלישי) בכדי לדון בנושא מינוי שרי הקבע בממשלה, בהם מינוי שר משפטים, לאחר הדיון הסוער מוקדם יותר בממשלה. לאחר הדיון הוחלט כי מינוי חבר הכנסת אקוניס מהליכוד לשר המשפטים הוקפא.

מוקדם יותר, במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כי ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפסול את מינויו של ח"כ אופיר אקוניס ממפלגת הליכוד לשר המשפטים הינה מחייבת.

עו"ד דוד פטר מפורום קהלת, המייצג את רה"מ בנימין נתניהו, אמר בבית המשפט: "ההחלטה תקפה באופן חוקי. תקנון הממשלה מאפשר זאת – נדרשת העלאת נושא ולא העלאה שמית. לגבי ההחלטה הזו לא נדרש מנגנון פריטטי".

‏נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, נזפה בו: "חוות דעת של היועמ"ש מחייבת, כל עוד בית המשפט לא קבע אחרת. לכן מה שקרה היום בהצבעה, על פי חוות דעת היועץ – לא נעשה דבר, מפני שזה לא עבד לפי חוות הדעת שלו".

היועמ"ש מנדלבליט שלח לפני הדיון שהתקיים בבג"ץ את עמדתו הרשמית לפיה יש לחייב את הממשלה למנות שר משפטים באופן מידי. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מיוצג בדיון על ידי עורך דין פרטי, לאחר שביקש ייצוג נפרד מהיועמ"ש.

הדיון התקיים הערב בשל עתירה של התנועה לאיכות השלטון על המינוי שנעשה בניגוד לדעת היועמ"ש, והוא התנהל בפני נשיאת העליון חיות והשופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הסוף של שלטון הרשע והפשע של בג"ץ! יש גבול לכל תעלול!!!

מפלגת השמאל החדשה . מפלגה של שונאי נתנייהו ועוד שני מליון אזרחים ימניים . המפלגה ברשות חיות ומר מושחת ראש המפלגה החדשה המזויף והמרושע מר מנדלבליט המפלגה שאהובה על דוקטור לטרור אחמד טיזי וחברו מסטר עודה רב מחבל . טפשים הזויים .

ברור שיקפיאו… אם יש הזדמנות אז למה לא
בג"ץ = שמאל = גוש השינוי ………..

לא משנה מי מנצח, לא משנה מי מרכיב את הקואליציה, בג"ץ שהוא סניף של מר"ץ מנהל את המדינה, בלי טיפת בושה הם עושים קרקס מהכנסת והממשלה, לא יעזור לביבי כלום, כוחות הרבה יותר גדולים ממנו החליטו להתנכל לו, והם לא ינוחו עד שיוציאו אותו מבלפור, הם יחליפו אותו אפילו בדחליל בדמותו של לפיד או גנץ, כמו שעשו לטרומפּ בארה"ב, צביעות של השמאל, צועקים על החרדים צבא צבא, אבל מוכנים להכתיר בתור ראש ממשלה אחד שלא שירת, לא סיים בגרות, אדם רע ומושחת, מדבר אנגלית עילגת, שכמותו יש אלפים בכל בית קפה בתל אביב

הכי מצחיק שהם משחקים אותה פלפלת משפטית.

נחשו לבד איך תהיה החלטת בג"ץ 2 נגד דעת מיעוט של 1 בעד
ועם נימוק ארוך על מעמד היועמ"ש וככה זה נראה כאילו ענייני כשלעשה החונטה מגינה על עצמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו