יורש העצר הסעודי מצהיר: "אנחנו לא מעוניינים שמצבה של איראן יהיה קשה"

מוחמד בן סלמאן אמר בראיון כי "אנחנו מעוניינים שאיראן תתפתח ושיהיו לנו אינטרסים משותפים כדי להגן על האזור ועל העולם למען הפיתוח והשגשוג". יורש העצר הסעודי אף הסביר כי מה שמקשה על סעודיה היא ההתנהלות של איראן, לרבות תוכנית הגרעין ועוד

סעודיה מעוניינת בביסוס קשרים "טובים ומצוינים" עם איראן, כך הצהיר השבוע יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, במהלך ראיון לערוץ טלוויזיה. לדברי הנסיך שהתראיין לערוץ הטלוויזיה באורח חריג, הוא מעוניין שאיראן תהיה משגשגת ויש להשפיע על התנהגותה השלילית כלפי המדינות השכנות.

"אנחנו לא מעוניינים שמצבה של איראן יהיה קשה", אמר יורש העצר בן סלמאן, "להיפך, אנחנו מעוניינים שאיראן תתפתח ושיהיו לנו אינטרסים משותפים כדי להגן על האזור ועל העולם למען הפיתוח והשגשוג". יורש העצר הסעודי אף הסביר כי מה שמקשה על סעודיה היא ההתנהלות של איראן, לרבות תוכנית הגרעין, הסיוע למיליציות שמפרות את החוק בכמה ממדינות האזור ותוכנית הטילים הבליסטיים.

בהמשך הראיון, יורש העצר הסעודי קרא למיליציה החות'ית לשבת לשולחן המשא ומתן כדי להגיע לפתרונות שיטיבו עם הזכויות של כולם בתימן ויבטיחו את האינטרסים של מדינות האזור.

ב'ישראל היום' דווח כי הנסיך טען כי היעד הראשון של סעודיה הוא להגיע להפסקת אש בתמורה לסיוע כלכלי וכל מה שהחות'ים ירצו. "אין ספק שלחות'ים יש קשר עוצמתי עם המשטר האיראני, אבל גם החות'ים בסוף הם תימנים". בן סלמאן הביע תקווה שהמיליציה תתחשב באינטרסים של תימן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו