Gershon Elinson/Flash90

שלושה "גושים" שווים: זאת ההצעה המתגבשת להקמת ממשלת בנט-לפיד

על פי הדיווח, בימים האחרונים דיברו הצדדים בגוש מתנגדי נתניהו גם על חלוקה אפשרית של התיקים בכל 'אגף' בצורה שתנסה להיות שוויונית. על פי הרעיון שמונח כרגע על השולחן, בנט וסער ייחשבו לאגף הימין, גנץ וליברמן למרכז, ולפיד מרצ והעבודה לאגף השמאל של הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השיחות בגוש מתנגדי נתניהו נכנסות להילוך גבוה. ההצעה שמנסחים בנט, לפיד וסער מדברת על חלוקת הממשלה לשלושה "גושים": ימין שכולל את בנט וסער, מרכז שכולל את גנץ וליברמן, ושמאל שכולל לפיד, העבודה ומרצ. הקואליציה תמנה 23 שרים וראש ממשלה, כל גוש יקבל שמונה שמונה תפקידים. כך מפרסם היום (רביעי) העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, בימים האחרונים דיברו הצדדים גם על חלוקה אפשרית של התיקים בכל 'אגף' בצורה שתנסה להיות שוויונית. על פי הרעיון שמונח כרגע על השולחן, בנט וסער ייחשבו לאגף הימין, גנץ וליברמן למרכז, ולפיד מרצ והעבודה לאגף השמאל.

הבעיה העיקרית ברעיון היא כי בעוד בנט וסער יקבלו שמונה תיקים על 13 המנדטים שבידיהם, גנץ וליברמן יקבלו שמונה תיקים על 15 המנדטים שבידיהם, ייאלצו לפיד, מרצ והעבודה להסתפק בשמונה תיקים לשלושים המנדטים שבידיהם. מה שעלול לעורר התנגדות חריפה של אנשי העבודה ומרצ.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי המגעים לממשלת שינוי עלו היום שלב דרמטי: יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר רע"מ, מנסור עבאס, נפגשו הבוקר בלשכתו של בנט בכנסת. בהודעה שפרסמו השניים נכתב כי "השנים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי". עוד ציינו כי הפגישה היתה טובה. גורמים באופוזיציה אומרים היום כי מאז אירועי אמש בממשלה – חלה התקדמות במשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד.

מיד לאחר הפגישה עם מנסור עבאס, יו"ר ימינה בנט נפגש כעת עם גדעון סער. פגישות אלו הפכו משמעותיות ביותר על רקע ההצהרה של עבאס שייקח חלק בהקמת ממשלה רק כשכל הצדדים בה מוכנים לשיתוף הפעולה איתו. "אנחנו לא רוצים להיתקע עם ממשלה שחציה לא מסכימה למה שנבקש – כמו שהיה עם הליכוד וכחול לבן", אמר עבאס בראיון ל'חדשות 12'. "אנחנו רוצים את ההסכמה של כל הגורמים בקואליציה כדי שנתמוך בה".

במערכת הפוליטית סבורים שהפגישה בין בנט לעבאס נערכה לראשונה מאז הבחירות, מתאפשרת בעקבות שיתוף הפעולה הפומבי בין הליכוד לרע"ם. השבוע אף פורסמה תמונה של עבאס מתחבק עם ח"כ מיקי זוהר ויו"ר הכנסת יריב לוין מיד אחרי שההצעה של הליכוד ורע"ם עברה בוועדה המסדרת.

בימינה סבורים שמבחינה פוליטית אין מניעה לנהל משא ומתן עם רע"ם לאחר שבליכוד כבר הכשירו אותם כשרקמו עם המפלגה מהלכים בוועדה המסדרת. ההצבעה בוועדה המסדרת נערכה לפני יומיים והיא נסבה סביב מינויים לוועדות הכנסת.

יו"ר הוועדה מטעם הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הפתיע את המשתתפים כשהודיע על הקמת ועדה חדשה – "הוועדה לענייני ערבים בכנסת". ההצעה עברה בזכות שיתוף הפעולה בין רע"ם לליכוד.

מהציונות הדתית נמסר בתגובה למגעים שמנהל בנט עם גוש השינוי: "לפני מספר חודשים נפתלי בנט וימינה יצאו לדרך חדשה כשמטרתם החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל בראשותם. מאז הם בקמפיין מיסוך מלא שקרים והאשמות, שנועד לטשטש את הפניית העורף שלהם למחנה הימין ולערכיו".

עוד הוסיפו במפלגתו של סמוטריץ': "היום, בזמן שאנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין, בנט עשה צעד נוסף, מסוכן וחסר אחריות, לעבר הכשרה תקדימית של ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות תומכות טרור ורוצחי ילדים והפיכת מדינת ישראל לתלויה בהם ונתונה לסחיטתם". במפלגה קראו: "גדעון ונפתלי, הימין לא יסלח לכם אם תמכרו את מדינת ישראל לאויביה בשביל אינטרסים קטנים ואגו גדול. אתם תיזכרו לדיראון עולם. חיזרו בכם ובואו נקים ממשלת ימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture