Nati Shohat / FLASH90

הרב שאיבד את אחייניו הקטנים: "רוצים וועדת חקירה, לא מחפשים אשמים"

הרב יצחק בצרי, שאיבד 3 מקרובי משפחתו באסון במירון, סיפר בדמעות ובקול חנוק: "הקשה מכל הם הילדים הרכים האלו, אי אפשר להאמין" • "אני רוצה ועדת חקירה שיבדקו מה אפשר לתקן, אבל אנחנו לא מחפשים אשמים"

הרב יצחק בצרי איבד שלושה מבני משפחתו באסון ההילולה בהר מירון. הוא פקד אמש את הלווייתם של אחייניו משה מרדכי אלחדד בן ה-12 ויוסף דוד אלחדד בן ה-18, אך לא הצליח להספיק גם לזו של בן דודו ישראל אנקווה. בריאיון ל-103FM, הוא דרש הבוקר (ראשון) להקים ועדת חקירה כדי למנוע את המקרה הבא.

בקול חנוק מדמעות סיפר הרב בצרי על שלושה מקורבי משפחתו שנספו באסון: "אתמול בלילה היינו בהלוויות של הילדים. הרב ישראל אלנקווה, אדם תמים, צדיק, חכם, ממש איש טוב. אנחנו לא מאמינים, רק לפני כמה זמן היינו בחתונה שלו. הקשה מכל הם הילדים הרכים האלו, אי אפשר להאמין, היה לי קשר אמיץ איתם. הם נולדו להיות גאונים, הם היו ילדים ממש שקועים בלימוד, חוכמה, בינה, מוסריות, איזו דרך ארץ, כבוד".

על האובדן הכבד, סיפר: "אלוקים לוקח את הטובים, בחר את השושנים הכי טובות שיכולות להיות. זה כל כך קשה. לא ישנו כל הלילה, כבר כמה ימים רק בוכים. אי אפשר למצוא מילים להגיד".

מצטרפים עכשיו לקרן למשפחות אסון מירון תשפ"א >>>

"גיסי אמר – 'הבאתי אותם חיים – תחזיר אותם חיים'. היה קשה לשמוע. אדם שמאבד ילד, אין לו חיים, הוא מת בעצמו. צריך לתת את הכוחות להורים להתמודד. אנחנו חושבים איך לעמוד מול ההורים האלה בעוד שבוע אחרי השבעה. איך להסתכל להם בעיניים ולתת להם את הכוח להמשיך את החיים".

הרב הוסיף, "אני שומע שיש מי שאומר 'למה הציבור הדתי לא מבקש ועדת חקירה'. אנחנו מבקשים ועדת חקירה, רוצים שיבדקו כי התורה שלנו מצווה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לאדם אסור להכניס סכנה אל הבית שלו, אני רוצה ועדת חקירה שיבדקו מה אפשר לתקן, אבל אנחנו לא מחפשים אשמים כי בגלל האמונה החזקה אנחנו מאמינים שהם קורבנות".

לדבריו, "יש כעס גדול על המדינה שהיא לא הכינה את המקום הזה. הכול נראה מוזנח. כולם צריכים לטפל בזה, להשקיע במקום הזה. אסור לסמוך על הנס. אני חושב שלא אגיע להילולה בשנה הבאה, אני לא ארשה לילדים שלי להגיע".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו