דיווח: בלחץ סביבת נתניהו – הרב דרוקמן נפגש עם מנסור עבאס

דיווח: בלחץ סביבת נתניהו – הרב דרוקמן נפגש עם מנסור עבאס

לפי הדיווח שהוכחש ע"י הרב, השניים נועדו במשך יותר משעה בביתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא. למרות הלחץ הרב דרוקמן הכריע היום וקבע שהציונות הדתית תתנגד לכל ממשלה שנשענת על רע"ם

בכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, נפגש בשבוע האחרון עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, כך פורסם הערב (שני) ב'כאן חדשות'. לפי הדיווח, דבר הפגישה אושר על ידי שני מקורות. בדיווח אף נאמר כי בסביבתו של הרב מאשרים את הפגישה וטוענים כי היא "התקיימה לפני כשבועיים". אולם הרב דרוקמן אומר הערב כי הדיווח אינו נכון: "לא היה ולא נברא. לא נפגשתי עם מנסור עבאס ואני איתן בדעתי שאין להקים ממשלה איתו".

לפי הפרסום של כרמל דנגור, השניים נועדו במשך יותר משעה בביתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא והפגישה התקיימה בלחץ סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות הלחץ הרב דרוקמן הכריע היום וקבע שהציונות הדתית תתנגד לכל ממשלה שנשענת על רע"ם.

למרות ההכחשה שיצאה אחרי הפרסום, בדיווח נאמר כי הרב דרוקמן אישר את הפגישה לכאן חדשות: "לפני כשבועיים פנו אליי בבקשה לבוא ולהיפגש איתי. הסכמתי, כמו לכל בקשה של כל אדם להיפגש איתי. הפגישה נערכה לפני קצת יותר משבוע", כך הרב לטענתם.

כזכור, היום התקיימה אסיפת הרבנים בבית הרב חיים דרוקמן. בהודעה שפרסם הרב דרוקמן בסיום התייעצות הוא העניק גיבוי מלא ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ וקורא לבנט להודיע לאלתר על התצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד.

אמש פרסם הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין, בת 59 מנדטים, בראשותו של בנימין נתניהו. משמעות המכתב היא שהרב טאו בעצם סולל לנתניהו את הדרך להקמת ממשלת ימין המתבססת על הימנעות מפלגת רע"מ. הרב טאו מזוהה עם 'נעם', מפלגה בתוך מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' המתנגד להישענות על מפלגה ערבית.

בתגובה לפרסום מכתבו של הרב צבי טאו אמרו במפלגת הציונות הדתית כי הם עדיין מתנגדים להקמת ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות. בהודעה רשמית מטעם המפלגה נמסר: "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture