צילום מסך מתוך חדשות 12

ערבי טען שהותקף רק בגלל שהוא ערבי; המשטרה: הרקע פלילי ולא לאומני

עובאדה סייד טען כי הוא הותקף על ידי יהודים רק בשל העובדה שהוא ערבי, ואיימן עודה כבר מיהר לנצל את העובדה ולטעון כי גם היהודים אלימים, ולא רק הערבים שיידו באותו לילה בקת"בים לעבר בית. אך אז מתברר כי לפי חקירת המשטרה, מדובר בתקיפה על רקע פלילי ולא אירוע לאומני

בליל שישי האחרון, הותקף ערבי בשם עובאדה סייד בבנימינה. הוא נפצע באורח בינוני ובראיונות שהעניק לכלי התקשורת טען: "הסיבה היא שאני ערבי, אין לי סכסוך עם אף אחד".

אך גורמים במשטרה אמרו לוואלה! כי מדובר באירוע על רקע פלילי. "החקירה מעלה כי אין מדובר בפשע שנאה ולמרות הטענות שנשמעו הרקע אינו לאומני", אמרו הגורמים העוסקים בחקירת המקרה.

לפני כן, סיפר סייד בראיון לחדשות 12: "אפילו בימים של עימותים לא ציפיתי שדבר כזה יקרה. זה בהחלט רק על רקע לאומני, בגלל היותי ערבי. אני חמש שנים עובד שם ולא נתקלתי בדבר כזה".

"זה מעשה שלא יעשה לאדם שמפרנס את המשפחה שלו. אני מצפה ממשטרת ישראל לעשות את עבודתה, לאתר את השיחות ולהגיע לתוקפים. כמו שהמפכ"ל ידע להגיע ללוד כדי להגיד שימצה את הדין עם התוקפים, אני מצפה מהמשטרה להגיע אליי ולקחת עדות. אני מקווה שמי שתקף אותי יישב מאחורי סורג ובריח. מקווה לצאת מזה ולחזור לעבודה".

חבר הכנסת איימן עודה הגיע לבית החולים כדי לבקר את סייד ואמר: "אנחנו נפנה לשר לביטחון הפנים אוחנה ונבקש שיפתח בחקירה של האירוע החמור מיד. מדובר כאן בלינץ' ולא בתקיפה, זאת מכיוון שהרקע לאומני. אנו מצפים שימצו את הדין עם התוקפים כמה שיותר מהר, כדי למנוע אירועים כאלה בעתיד".

עודה גם צייץ בטוויטר: "אגב סימטריה, שני אירועים נוראים קרו הלילה, אבל שמעתם רק על אחד מהם: בקבוק התבערה שהושלך לבית בלוד ובמזל לא פגע באיש, זכה לכותרות בכל כלי התקשורת. לעומת זאת, האזרח שנשלף מרכבו והוכה על ידי 10 לובשי חולצות שחורות בבנימינה לא היה שווה כותרת. אה, כן – הוא היה ערבי".

אך מאז כאמור, התברר כי בעוד השלכת בקבוקי התבערה לעבר בתי מגורים של יהודים, שרק בנס לא שרף את בני המשפחה בעודם ישנים אכן היה פיגוע, אירוע תקיפת הערבי היה על רקע פלילי ולא לאומני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו