Hadas Parush/Flash90

ממשלת ימין? עבאס החל לקדם מהלך מדיני: "אנחנו רוצים מדינה פלסטינית"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הצליח להוריד את הסוגיה הפלסטינית מסדר היום, וכעת היא חוזרת בממשלת בנט-לפיד, על ידי יו"ר רע"מ שחושף כי החל להניע מהלך מדיני לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים • לדבריו, בירת פלסטין תהיה בירושלים

המו"מ בין ישראל לפלסטינים, שכבר הגיע לכדי מצב שישראל הסכימה להתפנות ממרבית השטח בו מתגוררים יהודים, ירד מעל סדר היום בזכות ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהצליח להביא להסכמי שלום עם מדינות ערב מתוך עוצמה, תוך שינוי השיח מ"שטחים תמורת שלום" – ל"שלום תמורת שלום".

כעת, ישראל צועדת אחורה בממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, כאשר מי שהחל לקדם את המהלך מול הפלסטינים, הוא השותף הערבי בקואליציה, יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, שהצהיר כי הוא רוצה בהקמת מדינה פלסטינית, כולל בירושלים.

לפי הדיווח בעיתון ישראל היום, עבאס התראיין לעיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי", ובדבריו רמז כי החל להניע מהלך מדיני בנושא חידוש המו"מ ותהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, שנמצא במבוי סתום. עם זאת, עבאס סרב לפרט ולהרחיב בעניין לדבריו בשל "סוגיות פוליטיות רגישות הקשורות לנושא".

עבאס אף מתח ביקורת חריפה נגד האסטרטגיה של בל"ד ורעיון מדינת כל אזרחיה: "במקום לקדם את האזרחים הערבים, מהלך כזה יביא רק לתוצאות הפוכות ולהחלשת החברה הערבית. צריך לדבוק ברעיון של השתלבות בחברה ובעשייה תוך שמירה על הזהות העצמית שלנו. סיסמאות רק ישאירו את הערבים בישראל בשוליים".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב לאמירות של עבאס: "ההצהרה שלו חייבת להעיר את כולנו מפני האסון שעלול להתרחש במשמרת של הממשלה החדשה והרעה שקמה בישראל. שלא יהיה לציבור ספק – זו ממשלה שלא תהסס למכור הכל כדי להישאר בשלטון. אחרי מכירת הנגב, מסירת ועדת הפנים והעברת תקציבים חסרי פרופורציות למנסור עבאס, עכשיו הגיע הרגע שבו הם יהיו מוכנים למכור גם את ביטחון ישראל כדי לאפשר את המשך כהונתם של בנט וסער בממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות לאומית".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מסר: "ממשלת ההונאה בראשות בנט, שקד וסער כבר מכרה את כל הערכים שלה. מה זה בשבילם לסכן את ישראל ולהחזיר לקדמת הבמה את הפלסטינים, אחרי יותר מעשור שבו בזכות נתניהו הם הפכו ללא רלוונטיים? ממשלת שמאל על מלא".

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי האמין שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ימכור את ירושלים תמורת קצת כבוד מזוייף…

אפשר לאהוב את סמוטריץ ואפשר גם לא
אבל בעניין של מנסור עבאס מתברר שבסופו של דבר הוא זה שצדק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו