עזה, אילוסטרציה. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שיחות המשא ומתן עם עזה: שיקום הרצועה מותנה בהחזרת הבנים

בישראל שבים ומדגישים כי התנאי לשיקום רצועת עזה לאחר מבצע שומר החומות הוא השבת הבנים, אך מבהירים שישראל לא מתכוונת לשחרר במסגרתה רוצחים כבדים המוגדרים "עם דם על הידיים". בישראל עוד סבורים כי בחמאס לא חוששים מסבב לחימה נוסף

המגעים לעסקת חילופי שבויים, שבמסגרתה יוחזרו גופות הבנים והאזרחים הנעדרים, נמשכים כל העת בתיווך המצרי. בישראל שבים ומדגישים כי התנאי לשיקום רצועת עזה לאחר מבצע שומר החומות הוא השבת הבנים, אך מבהירים שישראל לא מתכוונת לשחרר במסגרתה רוצחים כבדים. לדברי אותם גורמים, יש פוטנציאל התקדמות גבוה במגעים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במסגרת השיחות נעשים גם מאמצים להסדיר מתווה חדש ומיוחד שיאפשר את הכנסת הכסף הקטרי לרצועת עזה. בניגוד למקובל לפני מבצע שומר החומות, בישראל נחושים בדעתם שלא לחדש את המנגנון הישן שבמסגרתו הוכנסו מזוודות עם מיליוני דולרים במזומן מדי חודש ללא פיקוח והסדרה, מה שמסייע בידי חמאס לחזק את תשתיות הטרור ברצועה.

בתוך כך, במערכת הביטחון בישראל התרשמו השבוע שחמאס לא חושש מחזרה ללחימה. בישראל מצפים שמצרים תביא לריסון של יחיא סינוואר באמצעות מנופי לחץ שיש למצרים על חמאס. כך פורסם ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, המשלחת הביטחונית הישראלית שקיימה שיחות בקהיר במקביל לשיחות של המודיעין המצרי מול חמאס, ושחזרה רק אתמול ממצרים, צפויה לצאת בקרוב לסבב שיחות נוסף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו