הכסף ימשיך לזרום לרצועת עזה – אבל לא במזוודות של מזומנים

הכספים המגיעים מקטאר יועברו לבנקים שבשליטת הרשות הפלסטינית ברמאללה, ולא באמצעות הדואר או הבנקים הנשלטים על ידי הוועדה הממשלתית של חמאס המנהלת את ענייני רצועת עזה • בנט: "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מהעולם"

מסתמן פתרון: הכסף הקטארי ימשיך לזרום, אבל לא במזוודות של מזומנים. מקורות פלסטינים ציינו כי הפעם, בניגוד לעבר, הכסף יועבר בפיקוח של האו"ם שיהיה אחראי לכך שיגיע לידיים הנכונות.

עיתון אלקודס פרסם הבוקר כי נציג האו"ם למזרח התיכון תור ונסלן קיים מפגשים עם ישראל ועם קטאר והודיע להם כי הוא מוכן לקבל על עצמו את האחריות לחלוקת הכספים.

על פי הדיווח, הכספים יועברו לבנקים שבשליטת הרשות הפלסטינית ברמאללה, ולא באמצעות הדואר או הבנקים הנשלטים על ידי הוועדה הממשלתית של חמאס המנהלת את ענייני רצועת עזה. עוד דווח כי ישראל הסכימה שהכסף יחולק על ידי האו"ם בתנאי שיהיה פיקוח ומעקב לוודא שלא יגיע לידי חמאס.

המנגנון המסתמן צפוי לאפשר למדינת ישראל לפקח על היעד שאליו מגיעים הכספים בפועל, זאת בשונה מהמצב הנוכחי. גורמים המקורבים לחמאס טענו כי בארגון לא מתנגדים למתווה העברת הכספים דרך האו"ם. הם ציינו כי הארגון מעולם לא התערב בתהליך העברת הכסף הקטארי וכי מבחינתם חשוב שהכסף יגיע למשפחות נזקקות ברצועה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא היום במהלך ישיבת הממשלה ואמר כי "מזוודות הדולרים לעזה זה דבר שקיבלנו בירושה והוא צריך לעבור מהעולם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא במזוודות אלא בארגזים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו