Jamal Awad/Flash90

העמותה ה"חינוכית" סירבה להתנתק מגורמי טרור גם במחיר תרומה של מיליונים

עמותה פלסטינית הפועלת במזרח ירושלים ויתרה על מימון של מיליוני שקלים מארגונים אירופיים בשל סירובה לא ליצור קשר עם גורמי טרור. בימין זועמים: "מציאות בה ארגונים פלסטיניים פועלים באין מפריע בירושלים בירת ישראל תוך קיום קשרים אדוקים עם ארגוני טרור היא בלתי נסבלת"

עמותת בורג' א־לקלק הפועלת בעיר העתיקה בירושלים היא ארגון בעייתי במיוחד שאנשיה מקושרים לפעילות חתרנית נגד ישראל. בורג' א־לקלק מפעילה פעילות חברתית חינוכית ולאומנית אשר משמשת כמרכז קהילתי פלסטיני בירושלים. כיום, העמותה נשענת על תמיכות מגופים אירופיים פלסטינים וטורקיים והקפי פעילותה הכספית גדולים במיוחד.

עמותת בורג' א־לקלק מגדירה עצמה כגוף פלסטיני הרואה את עצמו כמחזק את הזהות הפלסטינית בירושלים.לפני כשנה, האיחוד האירופי הכניס לראשונה שינוי מהותי לחוזי מימון גופים פלשתיניים, ולפיו כל שיתוף פעולה עם ארגוני טרור יביא להפסקה חד-צדדית של מימון פעילויות מצד האיחוד האירופי. ("מימון מותנה״).

השבוע עמותת בורג' א־לקלקז, שאינה עמותה ישראלית לכאורה על אף השימוש במונח זה, פירסמה הודעה בא היא דוחה קבלת מענק כספי בסכום של כ-ארבעה מליון שקלים וזאת בשל התנגדותה לסעיף בחוזה המתנה את קבלת המענק באיסור לשתף פעולה עם גורמי טרור.

העמותה סירבה לקבל את המענק הכספי וביטלה את ההסכם עם הסוכנות לפיתוח של ממשלת צרפת לקבלת מענק בסכום המתקרב ל 4 מיליון שקלים. בהודאה שפרסמה העמותה נאמר: "התאחדות הקהילתית בורגא־לקלק חוזרת ומדגישה את דחייתה המוחלטת של מימון מותנה המשפיע על קדושת המאבק הלאומי הפלסטיני"

עוד נאמר : "האיחוד האירופי נקט צעדים והחלטות המחייבים את כולם לדחות לחלוטין את כל הסחטנות הפוליטית התלויה במימון המותנה". לדברי העמותה: "ההסכם החדש של האיחוד האירופי מגדיר את המפלגות הפלסטיניות כמפלגות טרור, וזה מה שאנחנו דוחים לחלוטין שכן המפלגות הפלסטיניות שלנו הן המרכיב הפוליטי המקורי של עמנו".

העמותה מציינת כי הסכמתם של חלק מהמוסדות "למימון מותנה" ולוויתורים בעניין זה תביא להגברת ההתקפות הציוניות על המוסדות הלאומיים ולא תעצור אותם, ואף תאלץ אותם להפר את ההסכם. לאחר מכן, ישראל תפגע בהם בתלונה על הפרת ההסכם למימון מותנה.

מהאגף למחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה כי: "מציאות בה ארגונים פלסטיניים פועלים באין מפריע בירושלים בירת ישראל תוך קיום קשרים אדוקים עם ארגוני טרור היא בלתי נסבלת. כאשר נחשף המימון האירופי העצום לאותם ארגונים הפועלים דה פקטו להחלשה ריבונות ישראל בבירתה, המצב הופך לבלתי נסבל על אחת כמה וכמה. מקרה של ארגון בורג' אללקלק חושף לעיני כל כיצד מחזיקים אותם ארגונים מסוכנים כבשגרה בחבל משני קצותיו: גם לקבל מיליונים מאירופה וגם להמשיך לעבוד בצמוד לארגוני הטרור. אנו קוראים לממשלת ישראל לעמוד על המשמר בדבר כל תרומה המתקבלת ממדינה אירופאית עבור ארגונים פלסטיניים מתוך הבנה כי ריבונות אינה פריבילגיה ואינה קוריוז כי אם נשמת אפה של כל מדינה".

מאור צמח יו"ר ארגון לך ירושלים אמר כי: "ברגע שהאגודה בורג' א־לקלק מודה בקושי שלה שלא לשתף פעולה עם גורמי טרור מציאות זו מחייבת את ישראל להוציא צו סגירה מנהלי לאגודה ולא לאפשר כל פעילות שלה בירושלים. אני קורא לגורמים הרלבנטיים לחקור במידי את מקורות המימון של האגודה המדובר בעשרות מיליוני שקלים שלא מדווחים כחוק וחלקם ממקורות בעיתיים לכאורה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו