אילוסטרציה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בגלל תמיכתם ברע"מ: הכפר הבדואי שלא תיאכף בו בנייה בלתי חוקית

הכפר הבדואי ביר הדאג' בנגב זוכה להקלה המפתיעה הזאת, שכן הוא כפרו של השבט של ח"כ אל-ח'רומי, המייצג את תושבי הפזורה – שבתיהם מיועדים להריסה. שבטו של אל-ח'רומי, שבט אל-עזאזמה, מהווה את את בסיס הכוח והתמיכה של חבר הכנסת

מסמך פנימי שנחשף הערב (שלישי) חושף החלטה תקדימית של הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט שלא להפעיל צווי הריסה למבנים לא חוקיים הממוקמים בכפר הבדואי המהווה את מעוז התמיכה הפוליטית המובהקת ביותר של ח"כ סעיד אל-ח'רומי ממפלגת רע"ם.

במסמך מדיון שנערך אתמול במשרד לביטחון פנים ונחשף ב'חדשות 12' נכתב במפורש שלא לקיים הליך שיפוטי ולא להפעיל את צווי ההריסה של אלפי מבנים בלתי חוקיים ישנים למשך החודש הקרוב בכפר ביר הדאג'.

המהלך מגיע ימים בודדים לאחר ההחלטה של הממשלה להעביר את רשות הבדואים למשרד הרווחה ולהקפיא הריסות של חלק מהמבנים הלא חוקיים בפזורה. ההחלטה התקדימית בנוגע לרשות הבדואים התקבלה לאחר שבמפלגת רע"ם הציבו אותו כתנאי להמשך תמיכתם בקואליציה.

עוד דווח ב'חדשות 12' כי הכפר הבדואי ביר הדאג' בנגב זוכה להקלה המפתיעה הזאת, שכן הוא כפרו של השבט של ח"כ אל-ח'רומי, המייצג את תושבי הפזורה – שבתיהם מיועדים להריסה. שבטו של אל-ח'רומי, שבט אל-עזאזמה, מהווה את את בסיס הכוח והתמיכה של חבר הכנסת, שבחודשים האחרונים מספק לא מעט כותרות.

מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח התקדימי: "בנט ממשיך במכירת החיסול של הנגב. מה עוד הוא ימכור לרע״מ כדי לשמור על כיסאו?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו