David Cohen/Flash90

קבינט הקורונה אישר: תקופת הבידוד תקוצר לשבוע בלבד

קבינט הקורונה שמתכנס הערב אישר את קיצור ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד במקום שבועיים. רה"מ בנט: "אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם, ומצפים מהציבור להיענות מלאה. חד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


בהיוועצות עם גורמי המקצוע, ועדת השרים לענייני מאבק בנגיף הקורונה – קבינט הקורונה, אישרה הערב (שלישי) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ לקיצור משך ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד, מותנה בהמתנה לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. כניסת ההחלטה לתוקף היא מיידית, בצו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בקבינט: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר".

"יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה – הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם. אנחנו באים לקראת הציבור".

ראש הממשלה בנט הוסיף ואמר, "אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד, ננצח את המגיפה הזו".

בתוך כך, קבינט הקורונה קיבל החלטה להעביר את סמכויות אכיפת הקורונה למשרד לבטחון הפנים. במסגרת העברת הסמכויות יקבל המשרד לביטחון הפנים את הסמכויות לצד האחריות על תקצוב, הסברה והקצאת משאבים שונים. בין היתר, במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים. לרשות המשרד לביטחון הפנים יעמדו שוטרי משטרת ישראל, פקחי רשויות מקומיות ופקחים נוספים.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב: "אני מודה לרה"מ בנט ולחברי קבינט הקורונה, שהעבירו את סמכויות האכיפה לידי המשרד לביטחון הפנים והמשטרה. זהו צעד ראוי ונכון על מנת לקדם אכיפה יעילה של ההפרות במרחב הציבורי, הפרת בידודים ואכיפה תקינה של הנחיות הקורונה. מנכ"ל המשרד, תומר לוטן, הוא אדם בעל ידע רב בנושא בלימת התפשטות מגפת הקורונה במדינה, אינטגרציה בין מערכות ואכיפה יעילה ומדויקת – המהלכים שנבסס יחדיו יתבססו על איכות הפעלת כוחות הפיקוח ולא על כמות. הסמכת המשרד לביטחון הפנים לביצוע משימה זוּ היא צעד מתבקש".

עוד אמר השר לביטחון פנים: "אני מברך את חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי, שיצטרף למאמץ בהובלת משרד הביטחון הפנים שיכלול גם 1,600 פקחים עירוניים שירתמו לסיוע באכיפת עטיית מסיכות במרחב הציבורי״.

תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים הוסיף: ״כוונתנו לייצר תכנית ,שיטת פעולה ועבודה אינטגרטיבית עם משרדי הממשלה והרשויות המקומיות כדי לייצר שינוי בכל מה שנוגע לאכיפה. השינוי לא קורה כבמטה קסם אלא תהליך סדור ומורכב שמטרתו להוות מכפיל כוח משמעותי לכוחות האכיפה בשטח״.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture