Olivier Fitoussi/Flash90

נתונים מדאיגים: קיבלו את החיסון השלישי ונדבקו בקורונה; 2 מאושפזים

האם החיסון השלישי לא יעיל כמצופה? נתונים פנימיים של משרד הבריאות מעלים כי עד כה יש בישראל 14 מאומתים שנדבקו 7 ימים אחרי שקיבלו את המנה השלישית • מבין המבוגרים מעל גיל 60 שנדבקו, מצבם של 2 מהם התדרדר והם הגיעו לאשפוז

החיסון השלישי לא יעיל? יואב אבן מפרסם בN12 נתונים פנימיים של משרד הבריאות שמעידים כי כמה מראשוני המתחסנים במנה השלישית אובחנו כחיוביים לקורונה.

מהנתונים עולה כי עד כה יש בישראל 14 מאומתים שנדבקו 7 ימים אחרי שקיבלו את המנה השלישית: 11 מהם מבוגרים מעל גיל 60, ו-3 מהם מתחת לגיל 60 שהתחסנו כי הם מדוכאי חיסון. מבין 11 המבוגרים מעל גיל 60 שנדבקו, מצבם של 2 מהם התדרדר והם הגיעו לאשפוז.

יצוין כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן בחיסון שלישי, מנת דחף, נגד הקורונה – ולכן בעולם עוקבים אחרי תוצאות המהלך, שיקבע האם יש צורך בחיסון זה, ועד כמה הוא מועיל.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום כי על האזרחים המבוגרים המתחסנים להמשיך להיות זהירים בימים שלאחר קבלת החיסון, בנימוק שההגנה עולה רק לאחר 5 ימים. על החשש מפני סגר בחגים אמר: "אם נתחסן באלול נוכל לשמוע יחד שופר בתשרי".

בנט הדגיש את הסכנה שבמהלך חמשת הימים שלאחר קבלת מנת החיסון השלישית וקרא: "אם לא חלפו 5 ימים מאז שהתחסנתם פשוט אל תגיעו למקומות הומי אדם ושמרו על עצמכם בצורה מיוחדת. חבל להיפגע ואף למות בגלל חוסר זהירות בימים הקרובים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו