Yonatan Sindel/Flash90

דוד ביטן מגיב: "הפרקליטות היא גוליית ואני דוד, בסוף אזוכה"

חבר הכנסת מהליכוד מגיב לראשונה להגשת כתב האישום נגדו, ומשוכנע כי יזכו אותו בבית המשפט: "לצערי הרב, בשימוע לא דנו ממש בטענות שלנו, אז זה יהיה בבית המשפט. לכן גם ויתרתי על החסינות", הוא תוקף את הפרקליטות

בהתייחסות ראשונה לכתב האישום שהוגש נגדו השבוע, אמר היום (שלישי) ח"כ דוד ביטן כי "זה לא נראה טוב, אבל בסופו של דבר אני אזוכה בבית המשפט". בריאיון לשלי יחימוביץ' ויגאל גואטה בכאן רשת ב הוסיף ביטן: "אין שום ממש בכתב האישום הזה, אני אזוכה מהפרט הראשון ועד האחרון".

בהמשך תקף את הפרקליטות: "לצערי הרב, בשימוע לא דנו ממש בטענות שלנו, אז זה יהיה בבית המשפט. לכן גם ויתרתי על החסינות. אמרו לעורכי הדין שלי שהטענות טובות ושכתב האישום לא יישאר כפי שהוא. בסופו של דבר הוא נשאר כמו שהוא. הראיות הן אחרות לגמרי".

חבר הכנסת המשיך בביקורת נגד הפרקליטות גם בנושא מימון משפטו: "לפי דעתי הפרקליטות מודעת לבעיה הזאת ומנצלת אותה. ברור שהפרקליטות גוליית ואני דוד. הייעוץ המשפטי של הכנסת וועדת האתיקה אישרו לי לקבל תרומות של עד 5,000 שקלים מאדם. התחלתי לגייס תרומות לעניין הזה גם בתקופת השימוע וגם עכשיו".

כזכור, ביטן מואשם בקבלת שוחד בשבע פרשות שונות, בסכום של 715 אלף שקלים. בשבוע שעבר ויתר ביטן על בקשת החסינות – והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על הגשת כתב האישום, ללא שינוי.

בכתב האישום נכתב כי בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. עוד צוין בכתב האישום: "בתמורה לטובות ההנאה, פעל הנאשם ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה". לטוענת הפרקליטות, את העבירות הוא ביצע ביטן במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו