פרויקטור הקורונה על ההסכם בין בנט למנהלי בתי חולים: "אני המום"

David Cohen/Flash90

פרויקטור הקורונה על ההסכם בין בנט למנהלי בתי חולים: "אני המום"

לדברי פרופ' סלמאן זרקא, "אני סומך על עמיתיי מנהלי בתי החולים שהם אנשים רציניים, שהם ידברו אל הציבור ויעבירו את התמונה האמיתית". ח"כ בן גביר הגיב בחריפות: "בנט משחק בבריאות חיי הציבור, אנחנו בסכנה"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר הבוקר (חמישי) כי בתי החולים יעבירו לציבור את תמונת המצב האמיתית באשר לתפוסה במחלקות הקורונה. זאת, לאחר חשיפת ההסכם הסודי לפיו מנהלי בתי החולים התחייבו שלא לדווח, לא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי־ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה – בתמורה לתקנים נוספים.

פרופ' זרקא אמר בריאיון ל-103FM: "אני המום לשמוע את זה, וסומך על עמיתיי מנהלי בתי החולים שהם אנשים רציניים, מלח הארץ. אני מבטיח לך שהם ידברו אל הציבור ויעבירו את התמונה האמיתית ואיפה שצריך להרגיע את הציבור שיש לנו מערכת מצוינת עם יכולות גבוהות הם יעשו את זה – ואיפה שצריך להרים דגל אדום הם ירימו".

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה להצעת בנט למנהלי ביה"ח לקבל תקנים תמורת שתיקתם כי בנט משחק בבריאות חיי הציבור, אנחנו בסכנה. לדבריו, שהמדינה בדרך לקריסה מעודף תחלואה, בנט סוחט את מנהלי בתי החולים שלא יספרו כמה חולים באמת יש, בתמורה יקבלו תקנים לצוותים הרפואיים בבתי החולים.

ח"כ בן גביר: "בנט משחק בבריאות חיי הציבור ותולה את קבלת תוספת תקנים לצוותים רפואיים המצילים חיי אדם, תמורת אי פרסם נתוני התחלואה. חשיפת ישראל היום מדליקה מנורה אדומה והשאלה המציקה שנשאלת היא, מה עוד רוה"מ בנט מסתיר מהציבור". ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט, לא משיב לשאלות עיתונאים, כדי להימנע מלחשוף את האמת על התנהלותו הכושלת בדרך לאנרכיה בבריאות תושבי המדינה, בבטחון והכלכלה".

לפי מנהלים בבתי חולים, ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש מהם להצהיר בפומבי על המצב. בנט, שספג ביקורת רבה בימים האחרונים, רצה להראות לציבור שמנהלי בתי החולים מאחוריו ושיש לו גיבוי מהם למהלך. המנהלים, שבתי החולים שלהם נמצאים בגירעון תמידי ומשוועים לכוח אדם וצוות רפואי, נדחקו לפינה ולא יכלו לסרב להצעה של בנט. התוספת התקציבית בהחלט יכולה לחזק אותם, אך גם הם יתקשו לעמוד ברף של המוני מאושפזים וחולים קשים.

ההסכם הסודי נחשף: שתיקה תמורת תקנים – כך בנט נלחם בקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו