מתוך ויקיפדיה

הטאליבן כובש את אפגניסטן: השתלטו על 10 ערים, בדרך לבירה קאבול

לוחמי הארגון השתלטו על העיר גאזני, שנמצאת בדרך לבירת אפגניסטן שעלולה ליפול לידיהם תוך 90 יום לפי ההערכה האמריקנית • שגרירת אפגניסטן בארה"ב קראה לביידן לחדש את ההפצצות למרות הנסיגה: "זה אפשרי, כי כבר עשיתם את זה"

טליבאן כבש היום (חמישי) את העיר גאזני, שנמצאת במרחק של 150 ק"מ מצפון-מזרח לבירת אפגניסטן. ברקע, המשך יציאת כוחות צבא ארה"ב מהמדינה בהוראת הנשיא ג'ו ביידן, שסופג כעת ביקורת קשה על התעקשותו להוציא את כל החיילים מהאזור עד לסוף החודש.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי לוחמי טליבאן כבשו את כל מבני הממשל בגאזני אחרי חילופי אש כבדים. "כל גורמי הממשל, כולל מושל הפרובינציה, התפנו לעבר קאבול", אמר הגורם שצוטט בעילום שם בסוכנות הידיעות רויטרס.

כעת, הטליבאן שולט על כשני שלישים משטחה של המדינה, והוא מנהל לחימה בחזיתות מרובות. גורם ביטחוני אמריקני אמר אתמול כי טליבאן עשוי לכתר את קאבול בתוך 30 יום ולכבוש אותה בתוך 90 יום, בהתבסס על הערכת המודיעין האמריקני המעודכנת.

בצל התקדמות הטליבאן קראה שגרירת אפגניסטן בארה"ב לביידן לחדש את ההפצצות הנרחבות נגד ארגון הטרור. לדבריה, "זה אפשרי, כי כבר עשיתם את זה. עשיתם את זה אחרי פיגועי 11 בספטמבר, כשהשתלטתם על כל המדינה בתוך שבועיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו