Yonatan Sindel/Flash90

מבצע הבדיקות הסרולוגיות בערים החרדיות: כל ילד חמישי החלים מהנגיף

בפיקוד העורף חוזרים לפעילות מול מגיפת הקורונה ויסייעו לבתי החולים ולמבצע החיסונים • בינתיים, מדווחים על היענות נרחבת של הורים חרדים לבצע לתלמידים בדיקות סרולוגיות ומבהירים כי יש הבדל בין חולה מחוסן למי שלא התחסן

בשנה האחרונה פיקוד העורף לקח חלק במאמצים חוזרים ונשנים להתמודדות עם נגיף הקורונה. כשהעיקרי ביניהם הוא הקמת מפקדת אלון, שבשיתוף עם כלל הגורמים והגופים פעלה רבות למען צמצום התחלואה, קטיעת שרשראות ההדבקה וסיוע למרחב האזרחי.

בעקבות הירידה בתחלואה שנרשמה לאור מבצע החיסונים, מפקדת אלון הצטמצמה בהיבטי כוח האדם והייתה צפויה לעבור לניהולו של משרד הבריאות בעוד שבועיים. כתוצאה מהופעתו של זן דלתא והעלייה הניכרת במספר החולים, כעת היא חוזרת לפעילות ומתרחבת מחדש, תחת פיקוד העורף.

"לאורך הדרך המגפה השתנתה מאוד וזה דורש מאיתנו כל הזמן להשתנות בהתאם. המערכת שבנינו בעלת יכולות רחבות מאוד ואנחנו פועלים בעצימות גבוהה למען צמצום התחלואה יחד עם משרד הבריאות, משרד הביטחון, הרשויות ובתי החולים", אמר גורם בכיר בפיקוד העורף, "אנחנו מסגלים את ההבנה שעלינו ללמוד לחיות לצד הנגיף אבל גם לעשות את המרב על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בצורה שתהיה בטוחה לכל התלמידים".

הבכיר מסביר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי "משימתו העיקרית של פיקוד העורף היא הצלת חיים. גם אם לא נצליח להציל את כולם אבל נצליח לצמצם את כמות ההדבקות והנפטרים, זה הרבה מאוד". הוא הסביר על הפעילות הקרובה: "אנחנו הולכים לעזור לבתי החולים האזרחיים, כחלק מהמאמץ של צה"ל להקמת מחלקות צבאיות".

בנוסף, "פיקוד העורף משתתף כמו כן במאמץ החיסונים. אנחנו נסייע לקופות החולים בחיסון השלישי. פער החיסונים הכי גדול הוא בנוער. אנחנו רוצים לעודד אותם להתחסן. עד כה אנו רואים כבר התרחבות בכמות בני הנוער שמתחסנים".

עוד הוסיף הבכיר בפיקוד העורף, "נכנסנו למבצע של בדיקות סרולוגיות מהירות כדי לעזור לילדים להתחיל את שנת הלימודים, גילינו על המון ילדים שהיו חולים ולא ידענו. מדובר על 19% מהילדים שנדגמו עד כה ונמצאו כמחלימים".

"אנחנו רוצים להגיע עם הבדיקות הסרולוגיות לכל תלמידי ישראל. אנחנו רוצים להגיע ל2,000,000 תלמידים. אנחנו מתכננים מבצע ברגעים אלו ביחד עם משרד הבריאות ומשרד הבטחון שאמור להגיע למטרה הזאת. בינתיים ההיענות של ההורים מאוד גדולה. גם בבני ברק, בבית שמש ובמודיעין עלית".

הוא מסביר כי "יש פער מאוד גדול בין מחלה באדם מחוסן או מחלים למחלה באדם שאינו התחסן. ישנה חשיבות לבדיקות כי ככה אנחנו יכולים לצמצם את סכנת ההדבקה והתסמינים הקשים", ומדווח לסיום: "גייסנו 600 חובשים במילואים. סך הכל נגיע להפעלה של אלפי אנשים. הם יפוזרו ב- 207 מרפאות ברחבי הארץ", במטרה כאמור, להילחם בקורונה ולהציל חיי אדם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו