הקורונה בישראל: מתחילת החודש נפטרו 220 בני אדם לאחר שחלו בנגיף

Yonatan Sindel/Flash90

מתחילת החודש 220 נפטרו לאחר שחלו בקורונה; התפרצות בריכוזים חרדים

מספר היישובים האדומים ממשיך לגדול כאשר בימים האחרונים רואים עליה במספר הערים החרדיות שברשימה. פרופ' ברבש: "בשבועיים האחרונים אחוז המאומתים החרדי הוכפל מ-6% ל-12%". בליכוד תוקפים: "הנוכלים בממשלה מובילים לאנרכיה"

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (רביעי) כי 7,832 מאומתים לקורונה התגלו ביממה האחרונה. בסך הכול בוצעו כ-143 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 5.6%. מתחילת החודש אובחנו בישראל קרוב ל-85 אלף חיוביים לקורונה.

עוד עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 961 חולי קורונה, 578 מהם במצב קשה. במספר המונשמים חלה עלייה ומספרם עומד על 104. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,708 חולי קורונה – תשעה מהם אתמול ושניים היום. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 220 חולי קורונה.

במקביל, מספר היישובים האדומים ממשיך לגדול כאשר בימים האחרונים רואים עליה במספר הערים החרדיות שברשימה. נכון להבוקר יש 49 ערים אדומות ו-43 יישובים. כמו כן 32 רובעים בערים הגדולות. בין היישובים האדומים: קריית אתא, עתלית, רכסים, מודיעין עילית, ערד, מגדל העמק, בית דגן, קריית גת, בית ג'ן, אופקים, טבריה, צפת, כפר תבור, קריית מלאכי, מודיעין מכבים רעות, רעננה, אור יהודה, אלעד, גבעת זאב, בית שאן, טירת כרמל, אשקלון, עפולה, חדרה, אבן יהודה, בני עי"ש, רחובות, רמלה, נתיבות, קריית ביאליק, יבנה, עכו, גבעת שמואל, דימונה, קריית מוצקין ובאר יעקב.

פרופ' גבי ברבש אמר הבוקר בראיון ל'קול ברמה' כי "בשבועיים האחרונים אחוז המאומתים החרדי הוכפל מ-6% ל-12%. מה שקרה במגזר הכללי, מתחיל כעת במגזר החרדי".

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא אמר הבוקר ל'כאן רשת ב' על ההגבלות החדשות כי "הייתי רוצה הגבלות מהודקות יותר. אנחנו בשבועיים-שלושה של הכרעה. חלק ניכר מהציבור מבין את המשמעות של העלייה בתחלואה ועושה את הדברים הנכונים כמו לקבל את החיסון השלישי, אך החיים לא רגילים. ככל שנהיה פחות בהתקהלויות ועם מסכה – סיכויי ההדבקה פוחתים. יש כאן הגנה רב-שכבתית – חיסון הוא הנשק הטוב ביותר, אבל זה שנשמור על מרחק פיזי, נשים מסכה ולא נהיה בהתקהלויות, זה טוב לבריאות. צריך להדק את החגורה".

על כך שמתחילת החודש מתו מקורונה 220 בני אדם אמר פרופ' זרקא: "הייתי מגביל חתונות ל-150 איש. השיקול הבריאותי הנקי הוא שיהיו אפס משתתפים". על המחלוקת בנושא פתיחת שנת הלימודים והחיסונים בבתי הספר אמר כי "צריך לעשות הכול כדי לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ולתת לתלמידים שנת לימודים סדירה. צריך לחזור לימים של שירותי בריאות לתלמיד – ובתוך זה גם חיסונים לקורונה".

בליכוד תקפו את הממשלה ואמרו כי ‏נוספו 17 מתים מקורונה בישראל ביממה האחרונה. "מספר המתים מאז השבעת ממשלת בנט עומד על 275. מספר המונשמים עומד על 98 ומספר החולים קשה 581. נוכלים שהקימו ממשלה בהונאה מובילים לאנרכיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו