Yonatan Sindel/Flash90

מתחזקת ההערכה בצוות החקירה: השרפה בהרי ירושלים נגרמה מהצתה מכוונת

במשטרה אומרים כי אותרו לפחות שני מוקדי אש באזורים שבהם לרוב לא מגיעים מטיילים • החוקרים מרחיבים את החקירה ומתמקדים במודיעין ובממצאים פורנזים בשטח • כ-25 אלף דונם של חורש עלו בלהבות ב-52 שעות שרפה


הטלת מעכבי בעירה על ידי מטוס ההרקולס באזור הר איתן. צילום רשות הטבע והגנים

בצוות החקירה של המשטרה וכיבוי האש מתחזקת הערכה ששריפת הענק בהרי ירושלים ארעה כתוצאה מהצתה מכוונת. הסיבה העיקרית שבגללה סבורים החוקרים כי מדובר בהצתה מכוונת זאת העובדה שמקור האש היה בשניים או שלושה מוקדים באזור המושב בית מאיר שבהם החלה השרפה.

לפי דיווח הבוקר ב'חדשות 12', מה שחיזק את החשד אצל החוקרים שמדובר בהצתה זו העובדה שאל המקומות שבהם פרצה האש לא מגיעים בדרך כלל מטיילים והם אינם נמצאים על שבילים להולכי רגל. בדיווח נכתב כי בשלב זה המשטרה מרחיבה את החקירה הן במישור המודיעיני והן בכל הקשור לאיסוף ממצאים פורנזים באזור.

אמש לקראת השעה 20:00 הכריז נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי כי בתום 52 שעות של מאבק בלהבות שהשתוללו בהרי ירושלים – הושגה שליטה מלאה באש. בכבאות והצלה עדכנו כי במהלך ימי השריפה פעלו הכוחות ב-7 מוקדים עיקריים בפיקוד מפקדי מחוזות. בסך הכללי פעלו 204 צוותי כיבוי ו-20 מטוסי כיבוי. עוד עדכנו כי, במבצע השתתפו 1500 לוחמי אש, טייסת הכיבוי האווירית הטילה 190 אלף ליטר מעכב, 516 אלף ליטר קצף, 206 גיחות ו-238 שעות טיסה.

10 יישובים שפונו: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, איתנים, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה, פונה בית ספר ובית חולים. כולם חזרו לבתיהם חוץ מאיתנים ומספר בתים ברמת רזיאל וגבעת יערים.

לפי ההערכה גסה של רשות הטבע והגנים, עד כה עלו באש כ-25 אלף דונמים בכל השריפות בהרי ירושלים בימים האחרונים. אלפי בעלי חיים נשרפו בה או לכל הפחות נפגעו. ברשות הכיבוי אמרו שסדר גודלה מזכיר את זה של אסון הכרמל ב-2010.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture