טיוטה אוטומטית

צילום: אבי אוחיון /לע"מ

בנט בראיון ל"ניו יורק טיימס": "לא נקיים מו"מ עם הפלסטינים"

רה"מ קיים ראיון רגע לפני הטיסה לארה"ב, שבו הדגיש כי הוא מתנגד לסיפוח וכי ישראל תמשיך לבנות ביהודה ושומרון, "הממשלה הזו לא תספח ולא תקים מדינה פלסטינית • על המצב הביטחוני: "אעשה מה שצריך כדי להגן על עמי"

ראש הממשלה נפתלי בנט שנחת הבוקר (רביעי) בוושינגטון לקראת פגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין לעיתון האמריקני הנחשב, 'ניו יורק טיימס'. בראיון שהתקיים לפני הטיסה לארה"ב הדגיש בנט כי ממשלתו "לא תספח או תקים מדינה פלסטינית".

בריאיון תחת הכותרת "המנהיג הישראלי החדש מגבה קו נוקשה מול איראן, אך טון עדין יותר כלפי ארצות הברית". העיתון ציין כי המדיניות של בנט שונה במעט משל קודמו בנימין נתניהו, אך הדגיש שראש הממשלה החדש מתכוון "לשקם" את הטון ביחסי ארה"ב-ישראל.

לדברי בנט, "לא יתקיים מו"מ מדיני, בין היתר משום שההנהגה הפלסטינית שבורה מבפנים וחסרת כיוון". הוא הוסיף כי הוא מתנגד נחרצות לריבונות פלסטינית. "הממשלה הזו היא ממשלה שתעשה פריצות דרך דרמטיות בכלכלה הישראלית, היא לא תפתור את הסכסוך בן 130 השנים כאן בישראל".

בנט הוסיף: "הממשלה הזו לא תספח ולא תקים מדינה פלסטינית, כולם מסכימים על זה. אני ראש הממשלה של כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו זה למצוא את האמצע – אני מתרכז בלמצוא את האמצע, להתמקד במה שאנחנו יכולים להסכים עליו". הוא הוסיף ואמר שממשלתו תרחיב את הבנייה ביהודה ושומרון, "ישראל תמשיך במדיניות הסטנדרטית של גדילה טבעית".

בנט גם אמר שהמצור ברצועת עזה יישאר המצור על חמאס, והוסיף שיהיה מוכן לצאת למבצע נוסף ברצועה גם אם הדבר יעלה באובדן התמיכה בממשלה מצד רע"מ, "אעשה מה שצריך כדי להגן על עמי. לעולם לא אערב שיקולים פוליטיים בהחלטות הקשורות לביטחון". הוא סירב להתייחס ללחץ האמריקני להקים מחדש קונסוליה לפלסטינים בירושלים. לדבריו, "ירושלים היא בירת ישראל ולא הבירה של עמים אחרים".

רה"מ הדגיש כי חזרה להסכם הגרעין תהיה טעות וכי יציג בפני ביידן "חזון אסטרטגי חדש" באשר לטהרן, שבמסגרתו ייבנה ציר התנגדות שינוע סביב מדינות ערב המסרבות לשתף פעולה עם המדיניות האיראנית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו