טיוטה אוטומטית

David Cohen/Flash90

משרד הבריאות: אם התחלואה תמשיך להיות משמעותית נדון על פתיחת שנה"ל

לדברי ראש שירותי בריאות הציבור, "בימים הקרובים תהיה הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנה"ל". בתוך כך, נציגת משרד הבריאות בוועדת החוקה סיפרה כי שיעור החיוביים בבדיקות המהירות עומד על כ-2.5%, וכי 95% מהם נמצאו חיוביים גם ב-PCR

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, אמרה הבוקר (חמישי) בועדת החוקה של הכנסת כי "בימים הקרובים תהיה הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנה"ל. אנחנו רוצים לפתוח את שנה"ל כסדרה עם כל האמצעים שיבטיחו עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים".

את הדברים אמרה אילנה גנס למ"מ יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג לאחר שאמר כי "פתיחת שנה"ל תביא בהכרח להדבקות וזה פוגע באסטרטגיה של משרד הבריאות לקניית זמן. אם הייתם פותחים באוקטובר את שנה"ל הייתם במצב הרבה יותר טוב. כרגע זה סותר את הרצון להגיע לכמה שיותר מחוסנים".

גנס הוסיפה כי "יש סקטורים הממשיכים ללמוד בתקופה הזו בכל מקרה, כמו האוכלוסייה הערבית. כיום 73% של בני 16 עד 18 ו-45% בקרב בני 12 עד 16 ואנחנו מקווים שהמצב יהיה יותר טוב. ראינו לאורך שנה"ל את הנזקים באי חזרת ילדים לבתיה"ס".

בתוך כך, נציגת משרד הבריאות בוועדת החוקה סיפרה כי שיעור החיוביים בבדיקות המהירות עומד על כ-2.5%, וכי 95% מהם נמצאו חיוביים גם ב-PCR. "ראינו מאות ואלפים שיצאו חיוביים בבדיקות האנטיגן המהירות בכניסה לאתרים ו- 95% מהם יצאו חיוביים גם לאחר מכן ב-PCR. 62% מהנבדקים הם ילדים בגילאי 12-3, כל היתר הם שאר הגילאים. שיעור החיוביים בקרב הנבדקים בבדיקות אנטיגן מהירות עומד על כ-2.5%, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור.

לדבריה, "אדם שבדיקת האנטי גן שלו חיובית מקימים עליו חובת בידוד במערכות והוא מחויב לבדיקת PCR בתוך 24 שעות מקבלת התשובה. אם לא ביצע בדיקה תוך 48 שעות חלה עליו חובת בידוד ל-14 יום ללא אפשרות קיצור. סביב 60% ביצעו בטווח של 48 שעות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו