שר הביטחון הבריטי: "מודאג ממתקפות נוספות באפגניסטן – יש איום מוחלט על כוחותינו"

שר הביטחון הבריטי הוסיף ואמר כי "נכנסנו לשלבים האחרונים של הפינוי מנמל התעופה בקאבול. מתקני הבידוק במלון בארון בקאבול – נסגרו. לא ייקראו אנשים נוספים לנמל התעופה לפינוי. האיום גובר ככל שאנו נשארים בקאבול"

שר הביטחון הבריטי, בן וואלס, התייחס הבוקר (שישי) לפיגוע בבירת אפגניסטאן קאבול בזמן פעולות החילוץ בנמל התעופה. בריאיון שהעניק לרדיו המקומי אמר כי הוא מודאג ממתקפות נוספות. לדבריו, "לדאע"ש יש כוונה. יש להם את היכולת. עד שנצא, יש איום מוחלט על כוחותינו".

שר הביטחון הבריטי הוסיף ואמר כי "נכנסנו לשלבים האחרונים של הפינוי מנמל התעופה בקאבול. מתקני הבידוק במלון בארון בקאבול – נסגרו. לא ייקראו אנשים נוספים לנמל התעופה לפינוי. האיום גובר ככל שאנו נשארים בקאבול. דומה כי המערב חושב שאתה יכול פשוט להיכנס ולפתור בעיות כמו אפגניסטאן, עלייך לנהל אותן ולהיות שם לטווח ארוך".

בתוך כך, ספרד עדכנה כי סיימה את מבצע הפינוי של אנשיה מאפגניסטאן. נשיא טורקיה ארדואן אמר כי לא קיבל החלטה סופית האם להענות לבקשת טליבאן לסייע בנמל התעופה בקאבול, זאת בשל חששות ביטחון.

ב'כאן חדשות' דווח כי מניין האזרחים ההרוגים בפיגוע חצה הבוקר את ה-100. גורם בטליבאן אמר כי לפחות 28 מההרוגים הם מאנשיו. הגורם הוסיף כי אין סיבה להאריך את מועד יציאת הכוחות הזרים. לפי גורם בטחוני מערבי, קצב הפינויים עולה בשל המתקפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו