pixabay.

"חשש שעמיד לחיסון": ארגון הבריאות העולמי עוקב אחר וריאנט חדש בשם 'מיו'

ארגון הבריאות העולמי הכריז על וריאנט חדש לקורונה בשם "מיו". הוא אותר לראשונה בקולומביה בתחילת 2021, ונרשמו מקרי הדבקה בדרום אמריקה ובאירופה. אנשי הארגון אומרים שייתכן ומוטציות הווריאנט עמידות לחיסונים

ארגון הבריאות העולמי מסר היום כי הוא עוקב אחר גרסה חדשה של נגיף הקורונה המכונה "מיו", שזוהתה לראשונה בקולומביה בחודש ינואר. מיו, המכונה מדעית B.1.621, סווג כ"גרסה של הקורונה", כך מסר היום (שלישי) גוף הבריאות העולמי בעלון המגיפה השבועי שלו.

ארגון הבריאות העולמי אמר כי לגרסה החדשה יש מוטציות המצביעות על סיכון לעמידות לחיסונים והדגיש כי יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין זאת טוב יותר. "לגרסה של מיו יש קבוצה של מוטציות המצביעות על תכונות אפשריות של עמידות חיסונית", נכתב בעלון.

בארגון הדגישו כי קיים חשש נרחב מהופעתן של מוטציות ווירוסים חדשים מכיוון ששיעורי ההדבקה שוב מתגברים בעולם, כאשר גרסת הדלתא, מדבקת במיוחד בקרב הלא מחוסנים ובאזורים שבהם ירדה רמת הנוגדנים בקרב הציבור.

כל הנגיפים, כולל הקורונה, משתנים עם הזמן ולרוב המוטציות יש השפעה מועטה או על תכונות הנגיף. אולם מוטציות מסוימות יכולות להשפיע על תכונות הנגיף ולהשפיע על הקלות שבה הוא מתפשט, חומרת המחלה שהוא גורם, ועמידותו לחיסונים, תרופות ואמצעי נגד אחרים.

ארגון הבריאות העולמי מזהה כיום ארבע גרסאות שלטענתו מעוררות דאגה מהקורונה, כולל אלפא, הנמצאת ב -193 מדינות, ודלתא, המופיעה ב -170 מדינות. במקביל, בארגון עוקבים אחר חמש גרסאות, כולל מיו.

לאחר שהתגלה בקולומביה, מאז דווח על מיו במדינות אחרות בדרום אמריקה ובאירופה. ארגון הבריאות העולמי מסר כי שכיחותו הגלובלית ירדה לרמה של מתחת ל -0.1 אחוזים בקרב המקרים המדורגים ברצף. אולם בקולומביה הוא עומד על 39 אחוזים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו