טיוטה אוטומטית

pixabay

עוד מדינה חוששת מישראלים: הולנד תגביל כניסה מ"המדינה המסוכנת"

אחרי שפורטוגל ושוודיה סגרו את שעריהם בפני ישראלים, ואיטליה הגבילה את כניסתם לשטחה, גם הולנד תאסור כניסת לא מחוסנים ותחייב מחוסנים בבדיקה ובידוד • ההערכות הן שמדינות נוספות יגבילו כניסת ישראלים בדרכים שונות

לאחר שפורטוגל ושבדיה סגרו את שעריהם לישראלים, גם אם הם מחוסנים. הודיעה היום (שישי) הולנד כי היא תאפשר רק לישראלים מחוסנים להיכנס למדינה, גם זאת לאחר שיציגו בדיקת קורונה שלילית ותחול עליהם חובת בידוד. לפי ההחלטה, החל משבת תאסור על כניסת ישראלים לא מחוסנים לשטחה, בנוסף מחוסנים יידרשו להציג בדיקת קורונה לפני ההגעה ויהיו חייבים בבידוד של עשרה ימים.

הולנד מצטרפת לשבדיה, איטליה ופורטוגל שהגבילו או אסרו כניסת ישראלים לשטחם, זאת בהמשך להחלטת האיחוד האירופי להסיר את ישראל מרשימת המדינות הבטוחות. צעד זה עשוי לגרום למדינות נוספות להגביל כניסת ישראלים בדרכים שונות.

גורם בכיר בתחום התעופה אמר אתמול ל'כאן חדשות': "עניין פורטוגל גמור. וזו רק ההתחלה. המדינה סגרה את עצמה לישראלים ולא מאפשרת כניסה אפילו לבעלי דרכונים אירופיים. רק מי שחיים שם". ההערכות הן שכבר בשבוע הבא יצטרפו עוד שתיים או שלוש מדינות מערב-אירופאיות למדינות שסוגרות את שעריהן לישראלים, כולל כאלה המחוסנים בשתי מנות.

ישראלים רבים שאמורים לטוס לאירופה בקרוב ורבים מהם חוששים שהמדינה אליה הם אמורים לטוס תשנה את תנאי הכניסה אליה. זאת לאחר שהאיחוד האירופי קיבל השבוע החלטה לגבי רשימה של שש מדינות שנחשבות בסיכון גבוה מאוד, בהן ישראל. עד להחלטה, הישראלים יכלו להיכנס לרוב מדינות האיחוד האירופי ללא צורך בבידוד או בבדיקות. כעת, המצב עשוי להשתנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו