Wisam Hashlamoun/Flash90

סקר משרד הבריאות: אלפי ילדים בישראל עם תסמינים ארוכי טווח של הקורונה

מנתונים שנאספו על כ-14 אלף ילדים בישראל, עולה כי גם ילדים סובלים מ-Long COVID. כמה מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה, וכמה מהם נותרו עם תסמינים בחלוף 6 חודשים מהמחלה? • כל הפרטים

סקר שבוצע על ידי משרד הבריאות והתפרסם הערב (שני) בחן את המצאות תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים שהחלימו מקורונה בישראל, במטרה לאפיין את שכיחותם ואת משכם לאחר ההחלמה מהמחלה. לשם כך, בוצע סקר טלפוני בקרב 13,834 הורים לילדים בגיל 3-18 שנים שהחלימו מווירוס הקורונה.

בסקר נאספו נתוני רקע, מידע בנוגע לתקופה בה חלו ב – COVID19 ומידע בנוגע לתקופה לאחר ההחלמה מהמחלה (תסמינים). הממצאים העיקריים שעלו בסקר מצביעים על כך שהתסמינים המתמשכים (Long COVID) קיימים בקרב הילדים החולים במדינת ישראל. 11.2% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה, ו-1.8%-4.6% מהם בתלות בגילם נותרו עם תסמינים בחלוף 6 חודשים מהמחלה האקוטית נכון לעת ביצוע הסקר.

כמו כן נמצא קשר בין גיל הילד והסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח. ככל שגיל הילד עולה גם הסיכוי לתסמונת עולה. בקרב ילדים בגילאים 3-6 שנים נמצאו תסמינים ארוכי טווח ב- 1.8% מהם, לעומת 4.6% בקרב בני 12 עד 18 שנים.

עוד נמצא מתאם בין מחלה תסמינית לבין הסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח לאחר מכן. בקרב בני נוער בגילאי 12-18 שנים שחלו עם תסמינים, ל– 5.6% היה Long COVID ולעומת 3.5% בקרב אלו שלא חוו תסמינים כשאומתו כחיוביים לנגיף. תמונה דומה ניתן לראות גם בקרב קבוצות הגיל האחרות.

במשרד הבריאות מסכמים ואומרים כי בהתאם לממצאים המצטברים בעולם, ניכר שיש לנגיף הקורונה השפעות ארוכות טווח לא רק על אוכלוסיית המבוגרים אלא גם בקרב ילדים.השיעור של התחלואה ארוכת הטווח המדווח, משמעותו, שישנם בישראל אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד מעט יגידו שלאור הנתונים ה"מפחידים" האלו כל הילדים חייבים להתחסן ומי שלא מתחסן לא יכול לבוא לביה"ס…

בטח בטח בטח, מעניין שזה פורסם בדיוק כשמתחלים לחסן ילדים, מעניין! איפה הייתם עד היום?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו