אחרי שהתקשר לנחם משפחות מחבלים – שרי מרצ נפגשו עם אבו מאזן

בפגישה קרא אבו מאזן לשלום, אולם לפני שנפגש עם השרים הישראלים ראש הרשות הפלסטינית טלפן לאביה של המחבלת שניסתה לדקור שוטרים בעיר העתיקה בירושלים, ולמשפחת המחבל מהג'יהאד האסלאמי שחוסל בכפר בורקין

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין נפגשו הערב (ראשון) במוקטעה ברמאללה עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. הנשיא עבאס אמר לשרים: "עלינו להתחיל וליייצר צעדים בוני אמון. להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

למרות ההצהרות על שלום, ב'כאן חדשות' דווח הערב כי לפני פגישותיו עם השרים ניצן הורוביץ ועיסאווי פריג', ראש הרשות הפלסטינית טלפן לאביה של המחבלת, שנורתה ונהרגה ביום חמישי בבוקר לאחר שניסתה לדקור שוטרים בעיר העתיקה בירושלים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית מסרה כי אבו מאזן התקשר לנחם את האב וייחל לכך "שאללה יחסה עליה ברחמיו וישכן אותה בגן העדן". המחבלת איסראא ח'יזימייה, תושבת הכפר קבטיה מאזור ג'נין, בת 30 ואם לארבעה. עוד מסרו הפלסטינים כי אבו מאזן טלפן הערב גם לאביו של המחבל מהג'יהאד האסלאמי, עלאא זיוד בן 22 שנהרג באותו היום מירי של צה"ל ומשמר הגבול בכפר בורקין באזור ג'נין.

לפי הודעת מר"צ, אבו מאזן הודה לשר הבריאות על הסיוע בנושא הקורונה. "אנחנו חיים יחד. כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך". כמו כן הוא הזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לרמאללה. "לא חייבים להסכים, צריך לדבר", אמר שעות אחרי ששיבח מחבלים.

השר ניצן הורוביץ אמר לאחר הפגישה: "למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר. אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים". לסיום אמר: "חובתי, חובתנו לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת "בוסטר" לשיתוף הפעולה".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', הוסיף: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט לא יאומן, אתה עדיין איתם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו