Marc Israel Sellem/POOL

ליברמן יסכים? שר הביטחון גנץ מתחיל לקדם את "מתווה השירות"

הסוף למשבר חוק הגיוס? שר הביטחון קיבל מידי יו"ר התאחדות הסטודנטים וחברי התאחדות הסטודנטים את מתווה "סדר חברתי חדש", הנוגע למתווה השירות בצה"ל וההתנדבות בגופים אזרחיים. "כל אחד צריך למצוא דרך לשרת", אמר

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שלומי יחיאב הגיש אמש לשר הביטחון, בני גנץ את תכנית ׳סדר חברתי חדש׳ שתסדיר מתווה שירות חדש שבו כלל האזרחיות והאזרחים לוקחים חלק.

בבסיס התכנית שהוצגה לשר הביטחון עומד העיקרון של שירות מלא לכלל האזרחים והאזרחיות מכל חלקי העם. כל אזרח ייכנס לשירות באחד משלושת המסלולים הבאים: צה״ל, בטחון פנים והצלה או רווחה בחינוך, כאשר השירות יספק כלים משמעותיים להשתלבות בשוק התעסוקה ובאקדמיה, ויותאם לאורחות החיים של כלל האוכלוסיות.

מטעם ההתאחדות נמסר כי "אם אכן תאומץ על ידי ממשלת ישראל, התוכנית תשים סוף למשבר הגיוס הנמשך על פני עשורים ותעזור לבנות את מחדש את החברה הישראלית ואת כלכלת ישראל הזקוקה לעובדים ועובדות מוכשרים".

מטעמו של גנץ נמסר כי במרכז המתווה מוצע מודל של התנדבות ונתינה המותאמת לאורח חיי המתנדב וזהותו, באופן שיקדם קיום שותפות חיים בין חלקי החברה בישראל. שר הביטחון גנץ עדכן במהלך המפגש, כי במסגרת צוות השוויון בנטל שיוקם, ישולבו נציגי הסטודנטים, שיתרמו ויסייעו לגיבוש המתווה הממשלתי.

גנץ אמר כי "כל אחד במדינת ישראל צריך למצוא דרך לשרת את המדינה בדרכו, ואין ספק שכל מי שמשרת את המדינה לא רק תורם אלא גם נתרם. על הדבר הזה ננסה לעבוד ביחד במהלך התקופה הקרובה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו