מינוי מעורר סערה. מאיר שטרית. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

נבחר נציג הממשלה לוועדת האיתור: המרוץ לתפקיד היועמ"ש יוצא לדרך

במהלך ישיבת הממשלה אתמול אושר מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית כחבר הועדה לאיתור יועמ"ש. סער הודיע כי הוא מתכוון לבקש מהוועדה המקצועית הציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפט לממשלה להציע מספר מועמדים

בישיבת הממשלה אתמול הודיע סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער כי ע״פ החלטת הממשלה מ-2007, הוא מתכוון לבקש מהוועדה המקצועית הציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפט לממשלה להציע מספר מועמדים, שמתוכם יבחר שר המשפטים את המועמד שיעלה לאישור הממשלה.

במהלך הישיבה אושר מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית כחבר הועדה לאיתור יועמ"ש. חמישה שרים התנגדו, המתנגדים היו שרי מפלגת העבודה – מרב מיכאלי, עמר בר לב ונחמן שי; והשרים ניצן הורוביץ ותמר זנדברג ממרצ.

הם תקפו את סער על בחירתו, כשמיכאלי אמרה כי "החברים בוועדת האיתור למשרה הכל כך חשובה של היועמ"ש צריכים להיות אנשים ללא רבב. זה לא המקרה כאן". זנדברג הוסיפה כי במינוי שטרית "יש בעיה של טוהר המידות בהיבט הציבורי". השרה אורנה ברביבאי מיש עתיד נמנעה בהצבעה. מלשכתה נמסר כי "מאחר שהנושא לא הובהר במישור הציבורי עד תומו, בחרה השרה לא לקחת חלק בהצבעה".

סער מצדו אמר כי שטרית לא נחשד ולא נאשם בדבר, ולכן הוא "לא מוצא סיבה לפסול אותו". הוא ציין כי הוא "אמון על אמות המידה המשפטיות", וכי לאחר שהיועמ"ש העביר לו הודעה כי התיק בנושא נגנז ב-2014, הוא "שאל את המועמד על הפרסומים מעברו". בתגובה לפרסומים, מסר אז שטרית כי "כל פעילותי הציבורית והאישית, לכל אורך חיי, היתה נקייה מכל רבב".

סער ציין כי העדיף שר לשעבר ולא יועמ״ש לשעבר, כי שר משקף את זווית הראיה של הממשלה כ"לקוח" של הייעוץ המשפטי. בנוסף ציין כי "העדיף אדם עם מרחק של זמן מכהונתו בתפקיד, שטרית כיהן לפני 20 שנה". סער גם אמר שהעדיף אדם עם קרבה לדעותיו לגבי תפיסת תפקיד היועמ"ש.

המועמדים הבולטים שהוצעו עד כה לתפקיד הם המשנה ליועמ"ש רז נזרי והפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק. נראה כי יוצגו שמות נוספים בעקבות פנייתו של סער.

בוועדה שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס (שהיה יו"ר הועדה הקודמת שבחרה באביחי מנדלבליט) חברים גם נציג הכנסת ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), נציג האקדמיה פרופ' רון שפירא ונציגת לשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו