ביידן. צילום: מאטי שטרן/שגרירות ארה"ב תל אביב

ללא התייחסות לאיראן: הנשיא ביידן גינה את ניסיון החיסול בעיראק

נשיא ארה"ב מסר בהודעה רשמית של הבית הלבן גינוי לאירועים האחרונים בעיראק # הוא לא התייחס לאיראן אך אמר כי "אלו שעומדים מאחורי המתקפה חייבים לעמוד לדין על מעשיהם"

אחרי ניסיון החיסול של ראש הממשלה היוצא בעיראק מוסטפא אל-כאז'ימי, מסר נשיא ארה"ב הודעת גינוי לאירועים האלימים. גורמים שונים האשימו את איראן ושלוחותיה בעיראק בביצוע המעשה אולם ביידן לא התייחס לכך כלל, ככל הנראה מחשש לשבירת כלים בנושא שיחות הגרעין או מחוסר וודאות באשר לחלקה האמיתי של איראן בנעשה. במסגרת התקיפה נפצעו עשרה משומריו של ראש הממשלה ונזק נגרם למעונו בשל פיצוץ של מל"ט מתאבד.

"אני מגנה בחוזקה את מתקפת הטרור על מעונו של ראש ממשלת עיראק", מסר ביידן. "הוקל לי לשמוע כי ראש הממשלה לא נפגע ואני משבח אותו על המנהיגות שגילה כשקרא לרגיעה, איפוק ודיאלוג בין הצדדים השונים בחברה העיראקית, על מנת להגן על מוסדות המדינה ולחזק את הדמוקרטיה לה ראויים בני העם העיראקי", כתב הנשיא בהודעה רשמית של הבית הלבן.

ביידן התייחס למבצעי התקיפה ואמר: "אלו שעומדים מאחורי המתקפה חייבים לעמוד לדין על מעשיהם. אנו מגנים במילים החריפות ביותר את כל מי שמנסה לפגוע ביציבות ובדמוקרטיה העיראקית".

"הנחיתי את הצוות לביטחון לאומי שלי להציע כל סיוע שיידרש לכוחות הביטחון העיראקיים על מנת לחקור את המתקפה ולאתר את מי שאחראים לה. ארצות הברית מתייצבת לצד הממשלה והעם העיראקי בשעה שהם נאבקים להגן על ריבונותה ועצמאותה של המדינה", הוסיף ביידן.

בתוך כך, גורמי ביטחון עיראקיים ומקורות המקורבים למיליציות האיראניות צוטטו היום (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס אומרים כי מתקפת המל"טים לעבר ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפה אל-כאזמי אתמול בוצעה על ידי לפחות מיליציה פרו-איראנית אחת.

על פי אותם גורמים, המל"טים וחומרי הנפץ שבהם נעשה שימוש במתקפה הם תוצרת איראן. כזכור, אל כאזמי לא נפגע בתקיפה, אך חלק ממאבטחיו נפצעו בתקרית החריגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו