Yonatan Sindel/Flash90

בנט וסער ירוצו ברשימה אחת בבחירות? "האיחוד בלתי נמנע"

הבחירות עדיין אינן ניראות באופק אך כאשרהסקרים מראים כי ימינה או תקוה חדשה לא תעבורנה את אחוז החסימה, בכל הצדדים שוקלים ברצינות את המהלך: "יש מחשבה כזו כל הזמן", אומרים בכירים במפלגות של ראש הממשלה ושר המשפטים

"אם שתי המפלגות יתמודדו בבחירות הבאות, אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה. השאלה מי? האיחוד הוא בלתי נמנע, כי אחרת מפלגה אחת הולכת להתחסל" – כך מביא שלום ירושלמי ב'זמן ישראל', ציטוט בשמו של בכיר במפלגת ימינה המדבר על איחוד עם מפלגת תקוה חדשה.

בכיר בתקווה חדשה אמר לירושלמי: "אין דיבור על איחוד כזה כרגע, שום דבר קונקרטי, אבל יש מחשבה כזו כל הזמן, בעיקר בשבוע האחרון".

שני הדוברים מסכימים כי שתי המפלגות מקבלות קולות מאותם המצביעים – אנשי הימין הממלכתי ומתנגדי נתניהו – אבל המאגר מצומצם. הדבר ניכר היטב בכל הסקרים שפורסמו בחודש האחרון, שבהם ימינה נעה בין חמישה לשישה מנדטים ותקווה חדשה לא עוברת כלל את אחוז החסימה – או להיפך.

שלום ירושלמי מוסיף ומצטט: "אם היינו הולכים לבחירות היום, אין לנו תקומה, זה ברור", מודה הבכיר בימינה. גם בתקווה חדשה רואים את הסקרים, וכל תירוץ בנוסח "זה היה צפוי, תמיד יש ירידה באמצע קדנציה" לא משכנע.

לדבריו, ברגע זה כאמור אין שום דיבור מעשי, אבל ההערכה היא שאם האיחוד המתבקש הזה יצא לפועל, בנט יהיה זה שיעמוד בראש המפלגה, בגלל הסניוריטי, וסער יהיה אחריו. מכאן ואילך תחלוק הרשימה את המקומות בשיטת הריצ'רץ'. "בנט יקפוץ על הבלוק המשותף הזה", סבור הבכיר מימינה. "הוא לא שוכח כל כך מהר את הטראומה מהבחירות באפריל 2019", אז לא עבר את אחוז החסימה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפס ועוד אפס זה אפס

בעזרת השם שניהם ביחד לא יעברו את אחוז החסימה ויעזבו אותנו בשקט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו