נוף בטורקיה, תמונת אילוסטרציה. Chen Leopold/Flash90

עו"ד הזוג הישראלי שנעצרו בטורקיה דורש את התערבות משרד החוץ

בני הזוג, שלא ידעו שמדובר בעבירה על החוק, צילמו את הארמון במהלך שיט תיירותי • עו"ד יסלוביץ, פרקליטם: "על משרד החוץ לעשות כל שניתן כדי שלא יימצאו במעצר" • במשרד החוץ פועלים מול הרשויות המקומיות

עו"ד ניר יסלוביץ שמייצג את הזוג הישראלי שנעצרו אתמול (רביעי) בטורקיה לאחר שעל פי החשד צילמו את הארמון של הנשיא הטורקי רג'פ טאייפ ארדואן שיגר מכתב למשרד החוץ ודרש את התערבותם. לדבריו, "מעצר מרשיי מיותר, כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים".

עו"ד יסלוביץ הוסיף במכתב למשרד החוץ כי "זהו מקרה נדיר, ועל משרד החוץ לעשות כל שניתן על מנת שאזרחים ישראלים לא יימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם". במשרד החוץ אמרו שהם מכירים את הנושא ועומדים בקשר עם הרשויות בטורקיה.

בתוך כך, בכיר טורקי אמר לעיתון 'ישראל היום' כי "פרשת מעצר 15 סוכני המוסד הפלשתיניים בטורקיה הפכה את כל מה שנוגע לחשד לפשעים ישראליים בטורקיה, להרבה יותר רגיש. המתקן שהם צילמו מאובטח היטב 24/7 מכל כיווניו, ואם מצלמים ממרחק קצר – זה הופך לבעיה".

עוד הוסיף הבכיר הטורקי בשיחה עם העיתון הישראלי: "כשמצלמים עלולים להילקח לתשאול כי מדובר במתקן מאובטח. ההליך הוא לא בכוונה נגד ישראלים, אלא נגד כל אדם מכל מדינה שיבצע פעולה כזו בסמוך למעון הנשיאותי. אנחנו מקבלים בברכה את התיירים הישראלים ושמחים לראותם בטורקיה".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי זוג תיירים ישראלים שלא ידעו שמדובר בעבירה על החוק, צילמו את הארמון של ארדואן במהלך שיט תיירותי בטורקיה. השניים היו אמורים לחזור לישראל בטיסה שהמריאה אתמול בצהריים, אך נעצרו. השניים נחקרו כדי להבין את סיבת צילום הארמון של הנשיא הטורקי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריכים להודיע לתיירים בכניסה לטורקיה שאסור לצלם את הארמון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו