לע"מ

טלטלה בצמרת המוסד אחרי מינוי הראש: שלושה בכירים פורשים

בעקבות שינויים ארגוניים ופיצול בין אגפים שמוביל ראש המוסד החדש דדי ברנע, שלושה בכירים הודיעו בשבועות האחרונים על עזיבתם את ארגון המודיעין • והם לא לבד: מתברר כי בכיר נוסף צפוי אף הוא להודיע על פרישה מהמוסד

טלטלה בצמרת המוסד: בעקבות שינויים ארגוניים ופיצול בין אגפים שמוביל ראש המוסד החדש דדי ברנע, שלושה בכירים, המקבילים לדרגת אלוף בצה"ל, הודיעו על פרישתם – כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13.

לפי הדיווח של אלון בן דוד, הבכירים שהודיעו על פרישתם, חצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד של ברנע, הם ראש אגף טכנולוגיה, ראש אגף המלחמה בטרור וראש אגף "הצומת", אגף המרכזי של הארגון להפעלת סוכנים. בנוסף, בכיר רביעי שמשמש כראש המערכה האסטרטגית גם צפוי להודיע על פרישתו.

כזכור, לפני כשנה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ברנע לראש המוסד, בהמלצתו של ראש המוסד יוסי כהן – אשר הכיר את ברנע ששירת תחת פיקודו, ואף זכה עימו ב-2003 בפרס ביטחון ישראל על מבצע ייחודי בעת כהונתו של מאיר דגן בראשות המוסד.

פיקד על יחידות מבצעיות בישראל ומחוצה לה, כולל ראש שלוחת "צומת" באירופה. ב-2007 חזר לישראל ומילא תפקידי מטה בארגון. הוא שימש סגן ראש אגף "צומת" בתקופת כהונתו של יוסי כהן כראש האגף ולאחר מכן שימש במשך שנתיים וחצי סגן ראש אגף "קשת". ב-2013 מונה לראש אגף "צומת", שם הוענקו לאגף בראשותו ארבעה פרסי ביטחון ישראל, פרסי ראש הממשלה וציונים לשבח. ב-2019 מונה לסגן ראש "המוסד" וראש מנהלת המבצעים של הארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו