ישיבה מתוחה – שאשא-ביטון:

Avshalom Sassoni/Flash90

שאשא-ביטון: "לא אסבול את הסגנון"; הורוביץ: "את מתנגדת לכל דבר"

שרי הממשלה דנו באפשרות שתקנות הקורונה יוחמרו במקרה של גל נוסף או אם יגיע וריאנט חדש • במהלך הדיון התפתחו צעקות רמות בין שרת החינוך לשר הבריאות • בנט בדיון: "אם תהיה מוטציה שהחיסון לא יכול לה, ארצה לסגור הרמטית"

שרי הממשלה דנו היום (ראשון) במוכנות של המדינה להתפרצות של גל תחלואה נוסף והחשש מהגעה של וריאנטים עוקפי חיסון. הדיון התקיים בצל גל התחלואה באירופה ובמהלכו התגלע ויכוח חריף בין שר הבריאות ניצן הורוביץ לבין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.

כאמור, במהלך הדיון התפתחו צעקות רמות בין שאשא ביטון להורוביץ. שאשא ביטון: "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית? מתי נחזור לשגרה?". בנט השיב: "היום בישראל יש שגרה". שאשא ביטון: "יש עוד מסיכות…עד כמה נהפוך את זה לשגרת חיים כמו שעושים במדינות אחרות…זאת לא התרסה, האם משרד הבריאות הגדיר מתי פשוט נסתכל על זה כפנדמיה?"

הורביץ: "כשזו תהיה מחלה "רגילה", נתייחס לזה ככה. אנחנו לא שם…במדינות אחרות כמו רומניה, פחות מתחסנים, וכשמגיע גל, התמותה היא במספרים עצומים". שאשא ביטון הגיבה: "אצלנו כן מתחסנים".

הורביץ: "עדיין יש אצלנו קבוצה גדולה שלא מחוסנת…הכל פתוח ועדיין, אנחנו ממזערים סיכונים… באוסטרליה יש סגר רק ללא מחוסנים". השר אלי אבידר התערב ואמר: "לומר שאנחנו בשגרה זו תקלה. התו הירוק הורס עסקים, ואין טעם להביא דוגמאות מהעולם, כמו אוסטרליה. שנה וחצי הם בסגר, זה הרי טירוף מערכות".

בנט: "הסבירות לעוד מגפה בעשור הבא היא גבוהה מאד ולא לכל מחלה יימצא חיסון…יש תובנות לגבי המצב "בין הגלים".. יש "בין הגלים" כשהקורונה קיימת, ויש ארוך טווח לשגרה. שתיים, אם חלילה יש נגיף עוקף חיסון, זה סיפור אחר. נטיית ליבי זה לסגור הרמטי. חלק ניכר מהמהלך הוא להפיל אסימון לציבור שאנחנו במצב חדש, והם יצטרכו לשתף פעולה. גם אם נכנס וריאנט, ניתן לקטוע… אנחנו כל הזמן נהיה עם האצבע על הדופק".

הורביץ: "אנחנו מביאים סטים של תקנות שמאפשרים לעשות בדיקות למי שחוזר. זו הארכה ל-28 ימים. בנוסף, מאריכים את משך הזמן שניתן למלא הצהרת בריאות לפני שעולים על מטוס. בעניין החינוך – לגבי טיולים שכוללים לינה מחוץ לשטח בית הספר, נניח של תנועות נוער – יכול להתקיים אם הלינה תחת כיפת השמים". יועמ"ש בריאות: "התקנה באה לצמצם מגעים כשישוב הופך לאדום". גדעון סער הוסיף: "זו סתם כוחניות להביא את הסעיף הזה".

בשלב זה התחיל ויכוח גדול בין שר הבריאות לשרת החינוך לאחר שבנט החליט להוריד את הסעיף בבתי הספר וצמצום פערים בזמן תחלואה. שאשא ביטון: "אני לא מוכנה לסבול את הסגנון המזלזל הזה". הורביץ: "את מתנגדת לכל הצעה שמביאים תמיד. יש גבול. מגיעים עם משרד החינוך לסיכומים ואז הם מפרים הכל".

שר הביטחון בני גנץ נמנע: "לא הבנתי כלום אז אני נמנע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו