חיילים רוסיים באוקראינה ב-2014. צילום: אנטון הולובורודקו

הסלמה: מאה אלף חיילים רוסיים מוצבים בגבול אוקראינה

על רקע המשבר בגבול בלארוס ופולין ואיומי בלארוס להפסקת הזרמת הגז הרוסי, שעובר בשטחה, לאירופה – פוטין מאיים על אוקראינה ומזהיר מפני פעולות של נאט"ו

באיחוד האירופי ובארה"ב עוקבים בדאגה אחר פעילות צבא רוסיה בסמוך לגבול אוקראינה. האיחוד הביע את דאגתו בסוף השבוע, לאחר שוושינגטון דרשה הסבר ממוסקבה על תנועות החיילים ליד הגבול, ועל רקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב ואירופה לבין רוסיה ובעלת בריתה בלארוס.

לאחרונה תגברה רוסיה את כוחותיה עם חיילים וטנקים באזור הגבול עם שכנתה. משרד ההגנה האוקראיני מסר בשבוע שעבר כי כ-90 אלף חיילים רוסים מוצבים לא הרחק מהגבול ובאזורים שבשליטת המורדים במזרח אוקראינה. שלשום הזהירה ארה"ב את בעלות בריתה באיחוד האירופי, כי רוסיה עשויה לשקול פלישה לאוקראינה.

בשבת הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי קרוב ל-100,000 חיילים רוסים כבר נמצאים ליד גבולות המדינה. "אני מקווה שכל העולם יכול לראות עכשיו בבירור מי באמת רוצה שלום ומי מרכז כמעט 100,000 חיילים בגבול שלנו", אמר זלנסקי.

בקרמלין אמרו, שהזזת כוחות הצבא הוא עניין פנימי של רוסיה וכי אין לה כל כוונה לפתוח במלחמה. רוסיה האשימה את ארה"ב ואת נאט"ו ביצירת פרובוקציות בעקבות פעילות מוגברת של ספינות מלחמה מערביות בים השחור ומטוסי סיור לאורך גבולותיה.

בכירים מערביים, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שוחחו בימים האחרונים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והזהירו אותו מפני פעולה צבאית. גורמים בכירים במוסקבה אמרו לרשת "בלומברג" כי פוטין הבהיר בשיחות שרוסיה לא תסבול את התרחבות הכוחות המערביים לתוך אוקראינה.

פוטין האשים את ברית נאט"ו באיומים על רוסיה על ידי התרחבות צבאית לאוקראינה. לטענתו, ארה"ב ונאט"ו מנהלות נגדו מסע לחץ באמצעות תרגילים ימיים בים השחור ותמיכה בתקיפות מל"טים באזור הסכסוך בחצי האי קרים. "אסור לנו להרפות", אמר אתמול פוטין בריאיון לטלוויזיה הרוסית הממלכתית.

בכיר בקרמלין אמר כי התבססות של כוחות נאט"ו על אדמת אוקראינה – שאינה חברה בברית – היא "תרחיש בלהות" עבור פוטין, שיעשה הכול כדי למנוע זאת. בכירים אחרים אמרו שלרוסיה אין שום כוונה לפתוח כעת במלחמה באוקראינה, אבל היא רוצה להראות שהיא מוכנה להשתמש בכוח אם יהיה צורך בכך. "יש דאגה אמיתית לגבי הפעילות של נאט"ו באוקראינה", אמר אחד הבכירים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לפלסטינים נס שפוטין לא שולט פה בארץ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו