המחבל: איש חמאס שאשתו ברחה לחו"ל; הוא חוסל תוך 32 שניות

מפכ"ל המשטרה: "תגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר. תוך 32 שניות חתרו למגע ממספר כיוונים וחיסלו את המחבל" • השר לביטחון פנים: המחבל תכנן את הפיגוע מראש. אשתו ברחה מראש לחו"ל והוא הגיע עם נשק תקני לאזור הר הבית

המחבל הנתעב שביצע את פיגוע הירי היום (ראשון) בסמוך להר הבית והכותל המערבי, הוא פאדי אבו שחידם, בשנות הארבעים לחייו, איש הזרוע המדינית של חמאס ממחנה הפליטים שועפט.

הוא נורה למוות במקום על ידי כוחות המשטרה. חקירה ראשונית העלתה כי הירי בוצע באמצעות רובה קרלו תקני. לצד גופת המחבל נמצאה סכין.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר: "אין ספק שמדובר בפיגוע חמור ביותר שבוצע על ידי גורם שכרגע מוכר לנו, אבל לא ברמה הפח"עית-צבאית. הייתה היערכות של מחוז ירושלים, ותגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר. תוך 32 שניות חתרו למגע ממספר כיוונים וחיסלו את המחבל. לצערנו, יש לנו פה קורבן אחד שנורה ונהרג. אנו ממשיכים בחקירת נסיבות המפגע והמעגלים הקרובים אליו".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב סיפר בזירה כי המחבל הוא איש הפלג המדיני של חמאס שככל הנראה תכנן את האירוע. לדבריו, אשתו ברחה לחו"ל כבר לפני שלושה ימים וגם אחד מבניו נמצא בחו"ל.

"היה כאן אירוע קשה, מחבל הגיע הנה עם נשק תקני. הוא כל יום בא להתפלל כאן בהר הבית, היום הוא החליט לבוא הנה עם הנשק, ירה ולצערנו הרג את אחד האנשים שהיו כאן. בתוך מספר שניות בודדות, עלו שתי שוטרות מלמטה ופתחו עליו באש. במקביל הגיעו שוטר ואיש מג"ב מלמעלה וירו עליו".

בר לב הוסיף, "לשמחתנו הסמטה הייתה ריקה, כי אחרת חס וחלילה היו עוד נפגעים. פעולת השוטרות הייתה מבחינה מבצעית ברמה הכי גבוהה. כך גם פעולת השוטרים שהגיעו מלמעלה, הערנות כאן הייתה מדהימה. כל הכבוד לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל ולוחמי מג"ב".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם השר בר-לב ועם מפכ"ל המשטרה שבתאי. בנט הנחה את השניים להגביר את ההיערכות במרחב ירושלים במטרה למנוע פיגועים נוספים.

ארגון חמאס שיבח את הפיגוע בשערי הר הבית: "העיר הקדושה ממשיכה להילחם עד שתגרש את הכובש הזר ולא תיכנע למציאות של הכיבוש. הצעירים ממשיכים במאבקם הלגיטימי עד שישיגו את חירותם, שתשוחרר אדמתם ודי וחזרו המקומות הקדושים להם".

גם בג'יהאד האיסלאמי פרסמו הודעה בעקבות הפיגוע: "מברכים על הפיגוע ההרואי אשר בוצע הבוקר בירושלים. הפיגוע הוא תגובה טבעית על הסלמת הטרור של המתנחלים והחיילים הישראלים שחיים בשגיונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו