Olivier Fitoussi/Flash90

המחקר המקיף מוכיח: הבוסטר נגד הקורונה – יעיל בהפחתת תמותה

מתוצאות המחקר עלה כי בקרב מקבלי מנת חיסון הבוסטר נגד נגיף הקורונה נצפתה הפחתה של 90% בשיעור התמותה מקורונה. בקרב גברים נרשמה הפחתה של 88% ובקרב נשים נרשמה הפחתה של 94% - לעומת קבוצה שקיבלה שני חיסונים בלבד

בני 50 ומעלה שקיבלו את מנת הבוסטר של החיסון נגד נגיף הקורונה, נמצאו ב-90% פחות סיכון לתמותה, בהשוואה למחוסנים פעמיים – כך קובע מחקר ישראלי חדש שבדק את יעילות מנת הדחף. אם כי המחקר החדש לא מתייחס לזן האומיקרון שהתגלה לראשונה לפני כחודש בדרום אפריקה.

המחקר, שבוצע על ידי קופת חולים בכללית בשיתוף הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמכללה האקדמית ספיר, עקב אחרי מחוסנים שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפחות חמישה חודשים קודם, והשווה את שיעורי התמותה מקורונה באוכלוסייה שקיבלה מנת בוסטר בהשוואה לשיעורי התמותה באוכלוסייה שלא התחסנה במנת הבוסטר.

מתוצאות המחקר עלה כי בקרב מקבלי מנת הבוסטר נגד נגיף הקורונה נצפתה הפחתה של 90% בשיעור התמותה מקורונה. בקרב גברים נרשמה הפחתה של 88% ובקרב נשים נרשמה הפחתה של 94% – לעומת קבוצה שקיבלה שני חיסונים בלבד.

"תוצאות המחקר שערכנו מלמדות חד-משמעי כי חיסון הבוסטר קשור בצורה מובהקת בהפחתת הסיכון לתמותה מקורונה, לרבות מזן הדלתא", ציין ד"ר דורון נצר, ראש אגף הרפואה בקהילה בכללית.

עוד הוא אמר כי, "מעטות ביותר ההתערבויות בעולם הרפואה שניתן לייחס להן ירידה של פי 10 בסיכון לתמותה, כפי שמצאנו עבור חיסון זה. ממצאים אלה מספקים מידע חשוב ומבוסס מחקרית לאוכלוסייה בישראל ובמדינות אחרות שעדיין מתלבטת לגבי מנת החיסון השלישית. הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח התפרצות וריאנט אומיקרון והחשש מגל תחלואה נוסף".

צוות החוקרים מאגף הרפואה בחטיבת הקהילה בכללית, בשיתוף הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון והמעבדה למקסימיזציה של תוצאי בריאות במכללה האקדמית ספיר, פרסמו את נתוניהם בכתב העת הרפואי England Journal of Medicine.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו