שמוליק עלמני

גנץ מזהיר ליד שר ההגנה האמריקני: "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים"

"האיום הגרעיני הוא אמצעי, המטרה של איראן היא להפוך להגמון, לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית באזור, ולאפשר לה להעמיד איום קיומי על ישראל", אמר שר הביטחון בפתח הפגישה עם מקבילו האמריקאי, שהגיב: "נגן על עצמנו"

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין בוושינגטון על רקע שיחות הגרעין שמתנהלות בווינה בין המעצמות לאיראן. אוסטין התחייב: "משרד ההגנה ימשיך לעבוד בקירוב לידידותינו באזור, ובמיוחד עם ישראל, במטרה להתמודד עם האיום האיראני. אנחנו נגן על עצמנו, על ידידותינו ועל האינטרסים שלנו".

גנץ מצידו אמר, "הגעתי לכאן קודם כל כדי להודות לך מזכיר ההגנה אוסטין, על התמיכה בביטחון ישראל ולהעמיק את השיח ושיתוף הפעולה שלנו מול התוקפנות האיראנית, כולל המוכנות הצבאית המשותפת לעצור את התוקפנות האיראנית".

"איראן היא האיום הגדול ביותר לשלום העולם, ליציבות האזור וגם מבקשת לרכוש יכולות גרעיניות שיהפכו אותה לאיום קיומי למדינת ישראל. אזרחי איראן, אינם האויבים שלנו, הם מוחזקים כבני ערוב על ידי משטר דיקטטורי, דבר שהקהילה הבינלאומית חייבת להתנגד לו".

לדבריו, "איראן לא רק מהווה איום אופרטיבי ביטחוני, אלא מעמידה איום קונקרטי על הערכים המשותפים לנו. היא שואפת להפוך להגמון, בכדי לפגוע בערכי החופש, כבוד האדם והשלום בין הקבוצות והמדינות במזרח התיכון ובעולם כולו. האיום הגרעיני הוא אמצעי, המטרה של איראן היא להפוך להגמון, לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית באזור, ולאפשר לה להעמיד איום קיומי על ישראל".

"אני בטוח במחויבות שהביע הממשל האמריקאי, שארה"ב, כמעצמה העולמית המובילה, לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. בהקשר הזה, אני מבקש לומר שאיראן משחקת פוקר עם קלפים רעים. היא משחקת על זמן. לקהילה הבינלאומית, בהובלת ארה"ב, יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון שידכא עמים ובני אדם באזור ובעולם, ולשמור על היציבות".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תת-רמה של התבטאות לשר בממשלת ישראל מעיד על עולמו הפנימי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו