שרת החינוך מגיבה לסערה: "אין כל קשר בין הפיטורים לנושא הקורונה"

Miriam Alster/Flash90

שרת החינוך מגיבה לסערה: "אין כל קשר בין הפיטורים לנושא הקורונה"

"אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון", אומרת יפעת שאשא ביטון על פיטורי המנכ"ל והטענות שצצו מאז כי היא פיטרה אותו בשל התנגדותו להתנהלות השרה בנוגע המאבק במגיפת הקורונה

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מכחישה הבוקר (שני) את הטענות כי פיטורי מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, מקורם במחלוקת אודות התנהלותה של השרה בנוגע למלחמה בקורונה בבתי הספר.

העיתונאי משה גלסנר פרסם הבוקר האשמות במשרד החינוך כלפי השרה, במסגרתן נטען כי משר החינוך מנע העברת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, כדי להסתיר את מספר הנדבקים, ואילץ את משרד הבריאות לחתוך ביותר מ-50% את הערכת הנדבקים במצגת לראש הממשלה.

לפי הדיווח, במסגרת הדיונים על מתווה הכיתה הירוקה, הוכנה לבנט מצגת ע"י משרדי הבריאות והחינוך אודות מספר התלמידים החולים במתווה הדגל של שרת החינוך – "הכיתות הירוקות". אלא שהנתונים היו חלקיים ביותר: מתוך כ-11,500 תלמידים במתווה, כ-3,000 תלמידים כלל לא ביצעו את בדיקת ה-PCR-2.

ע"פ תחשיבי מומחי משרד הבריאות, חלק מאותם נמנעי בדיקה היו בהכרח בכיתות עם המאומתים ונדבקו. בתחשיב שעשו במשרד הבריאות עלה כי אומדן "התחלואה העודפת" בקרב התלמידים הוא כ-400 תלמידים שנדבקו בביה"ס במהלך חודש. בהתאם לכך הוכנה מצגת לרה"מ עם המספר 400 נדבקים.

אך במשרד החינוך נמנעו מהעברת נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות למשרד הבריאות. באופן רשמי טענו כי הנתונים אינם זמינים להם, באופן מעשי – גורמים במשרד טוענים כי מדיניות השרה הייתה הסתרה ומניעת פרסום נתוני הדבקה במערכת החינוך.

בהיעדר נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, טענה השרה ביטון לפרופ' פרייס, כך על פי גורמים במשרד החינוך כפי שציטט גלסנר, יש להתייחס לתלמידים שלא נבדקו-כאילו כלל לא היו בלימודים, ואילצה את פרופ' פרייס לחתוך את הערכת מס׳ הנדבקים מ-400 ל-190 בלבד.

בתגובה כתבה השרה יפעת שאשא ביטון: "החלטתי, בלב כבד אך שלם, לסיים את תפקידו של מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק. מפאת כבודו, לא רציתי לקיים דיון פומבי על כך אך עקב ההשמצות השקריות שמופצות בשעות האחרונות רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף".

"אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה. לזכותו יאמר כי תחום זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, הוא ייצג את המשרד בדיונים השונים וניתן לו ולצוות המשרד גיבוי מלא מצידי. משרד החינוך מחוייב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה באופן הנכון והמקצועי ביותר".

לסיום הוסיפה, "אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון. לא נותר לי אלא להצטער על הסגנון ולאחל למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו