מבוכה: האופוזיציה סירבה להתקזז – והקואליציה נאלצה למשוך חוק במליאה

Miriam Alster/FLASH90

מבוכה: האופוזיציה סירבה להתקזז – והקואליציה נאלצה למשוך חוק במליאה

השר בר-לב נאלץ למשוך הערב חוק שקידם לסגירת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. הסיבה: ראש הממשלה, גנץ וח"כ פינטו אינם יכולים להגיע למליאת הכנסת ולהצביע • וגם: האם היישר מאיחוד האמירויות - בנט ייאלץ לשבת ביציע המבודדים בכנסת?

מבוכה לקואליציה: לאחר שהאופוזיציה סירבה לתת קיזוזים לחברי הקואליציה, נאלצו בממשלה למשוך הערב (שני) חוק שהעלו במליאת בכנסת להצבעה, אחרי שהבינו כי לקואליציה לא יהיה רוב. הרוב הדחוק ממנו נהנית הממשלה הינו רק 61 מול 59 לאופוזיציה, כך שכל היעדרות של ח"כ מאפשרות לאופוזיציה להפיל חוקים.

האופוזיציה סירבה להתקזז עם ח"כ שירלי פינטו (ימינה) שילדה לפני יומיים, ועם רה"מ בנט ושר הביטחון בני גנץ ששבים רק היום מביקור בחו"ל. בנט מאיחוד האמירויות וגנץ מארה"ב. השניים ידרשו להיכנס לשלושה ימי בידוד. אך כפי שדווח ב'וואלה', ייתכן והם יבואו עוד הערב לכנסת כדי להשלים את הרוב הנדרש לקואליציה. אם הם אכן יגיעו להצביע – זה יתבצע דרך יציע המבודדים. ליציע הזה הגיע היום ח"כ ניר ברקת (הליכוד) לאחר ששב מביקור בארה"ב – היישר להצבעות בכנסת.

כאמור, נאלצה הקואליציה הערב למשוך חוק. את החוק העלה השר לביטחון פנים עמר בר לב, ומטרתו הוא "העברת הרשות לביטחון קהילתי מהמשרד לקידום קהילתי למשרד לביטחון פנים". בר לב עלה לדוכן והודיע כי הממשלה מושכת את החוק.

מדוברות הכנסת נמסר: "השר לביטחון הפנים עומר בר לב הודיע כי הממשלה משכה את הצעת החוק. ההצעה מבקשת לערוך את תיקוני החקיקה המשלימים להחלטת הממשלה בדבר סגירת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת הרשות לביטחון קהילתי למשרד לביטחון הפנים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו