Yonatan Sindel/Flash90

דיווח מטריד: האם שרת החינוך התייעצה עם מכחישי קורונה?

ברקע הסערה סביב פיטורי המנכ"ל והטענות על התנהלותה של יפעת שאשא-ביטון מול מגיפת הקורונה, מתפרסם דיווח על התייעצויות שקיימה השרה עם מכחישי קורונה מוכרים, המתנגדים לחיסונים ותומכים בהסרת על ההגבלות והמאבק בנגיף

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון עומדת בעין הסערה אחרי שפיטרה את מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, והטענה היא כי הפיטורין נעשו ברקע מחלוקת ביניהם אודות צורת ההתנהלות הנכונה סביב מגיפת הקורונה.

ברקע הסערה, נחשף במהדורה המרכזית של ערוץ 'עכשיו 14', כי בשנה באחרונה שוחחה השרה עם (לפחות) שלושה גורמים שנויים במחלוקת, איתם ניהלה קשר טלפוני ואף קיבלה מהם לכאורה גם חומרים ומצגות.

אחד מהם הוא אלון באר, ממקימי מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה ומורשה חתימה בה. המועצה היא גוף אופוזיציוני למשרד הבריאות שמתנגד למדיניות שלו בנושאי הקורונה. לדברי מועצת החירום הציבורית אין להמליץ על החיסון מקורונה באופן גורף, התו הירוק הוא 'כפייה' וההגבלות מיותרות.

השני הוא פרופ' אייל שחר, אפידמיולוג שעובד בארצות הברית. מפרסומיו לאורך המגיפה ניתן היה להסיק שהחיסון הראשון 'מסוכן', 'עלול לגרום למוות', ושהמודל השוודי, ששמר על משק פתוח לחלוטין במחיר של אלפי קורבנות – מוצלח וצריך להיות מיושם גם בארץ.

השלישי הוא מתן הולצר, סטודנט למדעי המחשב ופעיל חברתי שמתנגד לחיסונים באופן די גורף. בין השאר קרא הולצר לגורמי משרד הבריאות "פאשיסטים", וטען שהקורונה היא "לא מחלה".

מלשכת שרת החינוך נמסר בתגובה ל'עכשיו 14' כי "שרת החינוך מקבלת באמצעות המשרד ובאופן אישי אלפי הודעות מדי שבוע. בדיונים השרה מתבססת אך ורק על נתונים רשמיים של משרד הבריאות וצוות המומחים של קבינט הקורונה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו