Yonatan Sindel/Flash90

חפץ מעיד: "נתניהו לא היה מודע כלל כי הוא עובר על החוק"

עד המדינה מואשם בכך שפעל לגייס כלי תקשורת בישראל למען נתניהו. לטענתו, לו ולנתניהו לא היה מושג כי מדובר בעבירה פלילית "לא חושב שיש פה פגם". על חקירתו במשטרה העיד "לא היה לי שום אמון''

משפט נתניהו: לאחר הפסקה של יממה, החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ התחדשה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. חקירתו של חפץ בבית המשפט החלה בבקשתו של עו"ד בעז בן צור כי חפץ יאשר שלא הוא או נתניהו העלו בדעתם שיש פנייה בנושא סיקור לכלי תקשורת ישראליים, בפרט לוואלה. חפץ טען כי גם לו וגם לרה"מ לשעבר בנימין נתניהו לא הייתה כלל מודעות שהם נמצאים במצב פלילי.

"אני יכול להעיד על עצמי, אני לא חושב שיש פה פגם. כשאתה מגויס להיות מנהל מטה ההסברה של הליכוד, אתה מחויב לעשות הכול כדי לנצח בבחירות. אם "וואלה" בעדנו אז יופי, טוב מאוד". הגן על מעשיו חפץ.

חפץ הוסיף: "בעניין הסיקור באתר וואלה, גם כשאילן ישועה הפסיק לשתף פעולה, לא אני ולא נתניהו חשבנו שאנחנו במצב פלילי ועושים משהו לא חוקי. זאת התודעה שלנו בזמן אמת". חפץ טען כי כוחו של אתר "וואלה" בעולם התקשורת הישראלי היה נמוך בעיניי נתניהו "היכולת שלהם להפעיל מהלכים היא כמשקל נוצה".

בהמשך עדותו, התייחס ניר חפץ ליחסיו עם משפחת נתניהו ועל תחושת ראש הממשלה לשעבר כי הוא ובני משפחתו נרדפים בתקשורת, "זה לא מטבע לשון, הוא מאמין בזה באמונה שלמה. זה בוער בו יום יום ולכן הוא עסק רבות במה שהוא הגדיר 'לאזן' – להכניס גורמי ימין, הוא עוסק בזה שנים. הוא דיבר איתי על זה בלי סוף".

עקב התחושה הזאת של נתניהו, פעל חפץ למען נגטיב חיובי בתקשורת על משפחת נתניהו. הוא נשאל על ידי השופט ברעם באיזה מידה נתניהו היה מודע לפעילות זו – ובתגובה ענה חפץ: " מודע לחלוטין וזה מאוד עמוק בהוויה שלו. הוא מעורב בזה לחלוטין. במשפחה שלהם יש הרבה ערבות הדדית".

במהלך החקירה הנגדית, עו"ד בן צור התייחס לחקירה המשטרתית נגד חפץ, "קיבלת קלסרים, של מה?" בתגובה ענה חפץ, "התכתבויות, אי-מיילים, חלק מהשוטרים סתם היו נכנסים עם שני קלסרים עם פנים חמורי סבר ואחר כך לא קרה כלום".

עו"ד בן צור: "הרהרת עם עצמך על מה ולמה עצרו אותך בתנאים שכאלו, כאשר מה שעשית זה בסך הכול העברת דרישות סיקור?". חפץ: "כבר אמרתי לאדוני שלא היה לי שום אמון בחקירה הזאת וחשבתי שהיא לא הייתה צריכה לבוא לעולם".

בפתח הדיון הודיע עו"ד בעז בן צור המייצג את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כי בשני הקרוב יסיים את חקירתו. לאחר מכן יחל עו"ד ז'ק חן לחקור את חפץ על תיק 4000 בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו