David Cohen/Flash90

בכיר במועצת השורא: "רע"מ לא תישאר בממשלה אם תוכרז מלחמה בעזה"

בכיר במועצת השורא של רע"מ מאיים: "לא נישאר בממשלה לשנייה אחת אם תוכרז מלחמה על רצועת עזה או הגדה המערבית" • "הימצאותה של המפלגה בקואליציה איננה מטרה או חזון, אלא כלי להשגת שינוי במשבר ממנו סובלים הפלסטינים"

חוקרי אם תרצו ולך ירושלים מביאים את דבריו של חבר הכנסת לשעבר אברהים צרצור, לשעבר ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, מבכירי מועצת השורא, המועצה שמכתיבה את הקו של רע"מ, נגד מלחמה ישראלית בטרור הפלסטיני.

צרצור כתב בדף הפייסבוק את הקווים האדומים של רע"מ ואומר: "התנועה והרשימה קבעו קווים אדומים שלא יישארו בקואליציה הממשלתית לדקה אחת אם תיפול אחת מהאזהרות הללו. רע"מ לא תישאר בממשלה אם תוכרז מלחמה על רצועת עזה, או הגדה המערבית".

הוא הוסיף כי הכיבוש הישראלי פסול, ומה שנבע ממנו אינו תקף, והדגיש כי זכותו של העם הפלסטיני לעצמאות ולטאטא את הכיבוש מכל השטחים שנכבשו ב-1967 היא זכות לגיטימית המובטחת על פי כל החוקים וההחלטות הבינלאומיות".

צרצור גם הבהיר כי "הימצאותה של המפלגה בקואליציה איננה מטרה או חזון, אלא כלי להשגת שינוי במשבר הפוליטי החברתי ממנו סובלים הפלסטינים בשטחי 48 . במידה והמטרה הזו לא תושג, הממשלה תלך לעזאזל".

מתן פלג יו"ר אם תרצו ומאור צמח מארגון לך ירושלים: "לא צריך לחפש סיבות עלומות מדוע עד כה הממשלה לא נקטה בשום צעד משמעותי למיגור הטרור. הסיבה ברורה: הפחד מנטישת רע"מ את הממשלה. הקול קול צרצור, הידיים ידי עבאס. הציבור הישראלי מוכרח להתעורר ולהבין שהממשלה הזו מובילה אותנו לכיוון פוסט ציוני ומסכנת את האזרחים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הודעתו של תומך הטרור ממועצת השורא שבמקרה וצה"ל יתקוף בעזה, רע"מ תפרוש ותפיל את הממשלה, היא הוכחה נוספת שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה שוב קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטמציה שהעניקו לתומכי טרור".

ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה ועכשיו אפשר להבין ממה הם חוששים, כסאות חברי הממשלה רועדים מפחד האחים המוסלמים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו