"נפציץ את הכור בדימונה": איראן שיגרה 16 טילים בליסטיים בתרגיל • צפו

ביומו האחרון של התרגיל הצבאי "הנביא הגדול", ולאחר שיגור טילי שיוט, שיגרו משמרות המהפכה גם טילים בליסטיים. "מי שיושיט יד כדי לפגוע באיראן – נגדע אותה", אמר מפקד הכוח הימי של משמרות המהפכה. בריטניה גינתה

צבא איראן ומשמרות המהפכה ערכו תרגילי מלחמה במפרץ הפרסי שנועדו להעביר מסר מאיים לישראל, ובהם שיגור טילי שיוט מדויקים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". זאת, בצל החשש באיראן מפני תוכניות ישראליות אפשריות לפגוע באתרי גרעין איראניים.

בסוכנות הידיעות "אירנ"א" דווח כי הטילים ששוגרו הם עימאד, גאדר, סג'יל, דזפול וזולפאגר, לטווחים של 300 עד 2,000 ק"מ. הטילים לטווח קצר ובינוני יכולים לפי האיראנים להגיע לישראל ולבסיסי ארצות הברית באזור. לפי הדיווח, הטילים פגעו במטרותיהם באותו הזמן שבו 10 מל"טים פגעו בו-זמנית במטרות. הטלוויזיה האיראנית פרסמה סרטון משיגור הטילים.

מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, אמר בראיון לטלוויזיה האיראנית כי התרגיל הוא אזהרה ברורה למשטר הציוני שעליו להיזהר מלעשות טעות. "נגדע את זרועותיהם אם יעשו צעד שגוי. ההבדל היחיד בין תרגיל למשימה מבצעית אמיתית הוא שינוי זווית השיגור של הטילים", הזהיר הקצין הבכיר האיראני.

בעמודי השער של גליונות השבת של עיתונאים המזוהים עם משמרות המהפכה גם כן מפורסם התרגיל הצבאי שקיימה איראן. בעיתון ושם "וטן אמרוז" נכתב: "הטילים שלנו לא יכולים לחכות יותר", בעוד בעיתון בשם "ג'אואן" נכתב בכותרת הראשית "רק צעד אחד משליחת הטילים לתל אביב".

בריטניה גינתה את שיגור הטילים הבליסטיים במהלך התרגיל האיראני ומסרה: "פעולות אלו מהוות איום על הביטחון האזורי והבינלאומי, ואנו קוראים לאיראן להפסיק לאלתר את פעילותה". דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, דחה את ההצהרה הבריטית וטען כי היא "מתערבת ביכולת ההגנתית של איראן".

3 2 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מציע לא לזלזל באירן, יש להם צבא אדיר, חיזבלה עם 150 אלף טילים, כאמאס בדרום, והשם ירחם מה שעלול לקרות, כיפת ברזל לא יכולה להתמודד עם כמות כזו של טילים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture