Olivier Fitoussi/Flash90

שגריר ארה"ב בישראל מאשר כי חלה התקדמות בהשגת הפטור מויזות

את הדברים כתב תומאס ניידס, השגריר האמריקני החדש, על אף הדיווחים על מתיחות בין הממשל בוושינגטון לבין ירושלים. ניידס הדגיש כי "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות"

לאחר סאגה של שנים בהן מנסה ממשלת ישראל להשיג את הפטור המיוחל מויזה לאזרחי ישראל המעונינים להיכנס לארצות הברית – מאשר הערב (שני) שגריר ארה"ב הנכנס בישראל, תומאס ניידס, כי חלה התקדמות בעניין.

לאחר שבשבוע שעבר דווח על התקדמות בנושא הויזות, ומעתה ישראלים המעונינים להיכנס לארצות הברית למטרות עבודה לא יצטרכו יותר לעבור תשאול בקונסוליה, כעת מגיעה ההודעה של השגריר על ההתקדמות. ההקלה שהושגה היא שיתאפשר לשלוח טופס דיגיטלי לשגרירות לצורך קבלת הויזה – מבלי להתייצב פיזית בבניין השגרירות.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כעת תומאס ניידס, שגריר ארה"ב הנכנס בישראל, כי הוא מפשיל שרוולים במטרה לעזור להשגת הפטור מויזות. "אני רואה דיווחים חדשותיים בישראל על תוכנית השגת הפטור מויזה". ניידס הודה לשרת הפנים איילת שקד שעובדת איתו בנושא. "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אבל אני אסיר תודה שיש לי שותפה נהדרת לזה, שרת הפנים איילת שקד".

ניידס הוסיף כי: "אנו מצפים להפשיל שרוולים יחד כדי לעזור לישראל לעמוד בכל הדרישות". דברים אלו מגיעים על אף המתיחות בין המדינות, כפי שדווח כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן לא עונה בטלפון לרה"מ בנט. בנוסף, הערב מתקיים במליאת הכנסת דיון שיזמה האופוזיציה בהשתתפות ראש הממשלה, סביב נושא פתיחת הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים במזרח ירושלים – דבר שמעורר כעס רב במחנה הימין בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו