Yonatan Sindel/Flash90

הדיכוי ממשיך: ארגון זכויות אדם בינלאומי הוצא מחוץ לחוק ברוסיה

הארגון שנקרא "ממוריאל" פועל כבר עשרות שנים, ודואג להסברה בעולם על הפשעים שמבצעת רוסיה. פוטין טען כי הארגון מגן על ארגוני טרור. מספר אנשים נעצרו כשהפגינו מחוץ לבית המשפט העליון ברוסיה

מאז מעצרו בינואר של היריב הגדול של פוטין, אלכסיי נבלני, שלטונות רוסיה ממשיכים בניסיונות הדיכוי האכזריות שלהם נגד ארגוני זכויות האדם במדינה. היום (שלישי) זה המשיך לאחר שבית המשפט העליון של רוסיה הורה בצהריים לסגור את "ממוריאל", ארגון זכויות האדם הוותיק והמפורסם ביותר במדינה.

הארגון, שמתמקד בעיקר בתיעוד פשעים שמבצעים השלטונות ברוסיה, הוקם בסוף שנות האיחוד הסובייטי. כשהוקם הוא התמקד בתיעוד פשעים שבוצעו בעידן הסובייטי, ובפעולות הזוועתיות שביצעה סוכנות הביון KGB, שבה שירת גם נשיא רוסיה הנוכחי ולדימיר פוטין. היום כאמור, הארגון קיבל צו סגירה.

בחודש שעבר עתרו השלטונות הרוסיים באמצעות התביעה הכללית נגד ארגון ממוריאל, ודרשו שבית המשפט העליון ישלול את מעמדו החוקי של ארגון זכויות האדם הבינלאומי. הלחץ על הארגון עורר זעם בציבור, ואישים בולטים רבים יצאו בשבועות האחרונים להגנתו. כמה בני אדם נעצרו היום בגין מחאה שקיימו באולם בית המשפט.

כאמור, היום הודיע בית המשפט כי נענה לבקשת התביעה, שטענה שהארגון "יוצר תדמית שקרית של ברית המועצות כמדינת טרור". הנשיא פוטין טען החודש כי ממוריאל הגן על ארגונים שרוסיה מחשיבה לארגוני טרור או ארגונים קיצוניים. הוא טען גם שברשימת "קורבנות הדיכוי הפוליטי" שגיבש הארגון נכללים משתפי פעולה של הנאצים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו