עם 46 מוטציות ו-37 מחיקות גנטיות: וריאנט חדש התגלה בדרום צרפת

pixabay

עם 46 מוטציות ו-37 מחיקות גנטיות: וריאנט חדש התגלה בדרום צרפת

הזן החדש שזכה לשם B.1.640.2 התגלה בקרב נוסעים שהגיעו לאיחוד האירופי מקמרון שבמערב אפריקה • החוקרים חוששים כי יתכן והווריאנט החדש מדבק מאוד, אך סבורים כי הוא לא יתגבר בתפוצתו על האומיקרון

חוקרים בדרום צרפת איתרו וריאנט חדש של נגיף הקורונה לאחר ש-12 מקרים שלו נתגלו בקרב נוסעים ששבו למדינה מקמרון שבמערב אפריקה. הווריאנט החדש זכה לשם B.1.640.2.

לפי החוקרים יש לו 46 מוטציות ו-37 מחיקות גנטיות, מה שגורם לחוקרים לחשוש כי הוא מדבר בווריאנט עם רמה גבוהה מאוד של הדבקה. החשש המרכזי הוא שהווריאנט החדש מסוגל להתגבר על נוגדנים שמגיעים מחיסון והחלמה ממחלת הקורונה.

הזן התגלה על ידי המכון לחקר מחלות מדבקות באגן הים התיכון בצרפת במהלך החודש האחרון. הכינוי שהוצמד לזן החדש הוא שמו של מכון המחקר שגילה אותו IHU.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', כלל הנדבקים בווריאנט החדש אותרו בסביבות העיר מרסיי בדרום צרפת וכולם שבו, או באו במגע עם שבים מקמרון. הווריאנט טרם התגלה במדינות נוספות אך סווג על ידי ארגון הבריאות העולמי של האו"ם כזן המעורר עניין.

צוות המחקר שגילה את הווריאנט סבור כי הוא לא יצליח להתגבר על תפוצתו של האומיקרון וכנראה לא יהפוך לזן דומיננטי בעולם. למרות המסקנה הראשונית, טרם בוצע מחקר בניסיון להבין האם מדובר בזן הנפוץ במדינה האפריקנית או שהנוסעים נדבקו מנוסע אחר שהגיע ממדינה אחרת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב

בשעה טובה ומוצלחת
מעניין את סבתא שלי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו