Olivier Fitoussi/Flash90

וריאנט קורונה חדש בקפריסין: "דלתקרון" – שילוב של זני הדלתא והאומיקרון

במקביל להתפשטות הנרחבת של זן האומיקרון ברחבי העולם, התפשטות שמקפיצה את נתוני התחלואה בעולם ובפרט בישראל - מדווחים כעת בקפריסין על התפשטות של וריאנט חדש. הכירו את ה-"דלתקרון", הנה מה שיודעים עליו המומחים

מוטציה חדשה: הבוקר (ראשון) דיווחה סוכנות הידיעות הבינלאומית האמריקנית 'בלומברג', כי בקפריסין גילו וריאנט חדש – כזה שמשלב את הזנים הקטלניים 'דלתא' ו-'אומיקרון'. כך עלה ממחקר שנערך במדינה האירופית, שממוקמת בסמיכות לישראל.

הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה כאמור במחקר שבוצע בקפריסין, אשר מחיל את הוריאנטים 'דלתא' ו-'אומיקרון' זכה לשם 'דלתקרון'. שילוב של שתי השמות. המחקר שבוצע לאחרונה מעורר על פי הדיווחים דאגה בשל החתימה הגנטית דמויית האומיקרון שלו בתוך גנום של הדלתא. עד עכשיו אובחנו במדינה 25 מקרים של הווריאנט המשולב.

ראש צוות החוקרים הקפריסי שאיתר את הוריאנט, לאודיוס קוסטריקיס, אמר כי עדיין לא ידוע האם הדלתקרון מדבק יותר או פחות, והאם הוא קטלני יותר או פחות. "זה עדיין מוקדם מדי לדעת. בעתיד נראה אם הזן הזה הוא יותר פתולוגי או מדבק, ונראה אם הוא ינצח את הזנים האחרים". עם זאת, קוסטריקיס ציין כי הוא מאמין שהאומיקרון המקורי יישאר הווריאנט המוביל.

הנתונים של החוקרים בקפריסין הוצגו במסד נתונים בינלאומי בשם GISAID, לשם שלחו החוקרים את ממצאיהם. GISAID הוא מכון מחקר בינלאומי שעוקב אחר התפתחות וריאנטים שונים בנגיף הקורונה. במקביל לדלתקרון, ישנו את וריאנט האומיקרון המקורי שממשיך להקפיץ את נתוני התחלואה בעולם. הנתונים שנאספו באוניברסיטת ג'ונאס הופקינס מראים עלייה של כ-72% מהשבוע הקודם.


המסמך של GISAID על הוריאנט החדש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו