דיווח: מגעים לעסקה בין מנדלבליט ונתניהו שמוכן להודות בעבירות הפרת אמונים

Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: מגעים לעסקה בין מנדלבליט ונתניהו שמוכן להודות בהפרת אמונים

לנתניהו חשוב מאוד לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון – שלושה שבועות עד לפרישתו של מנדלבליט מתפקידו. במסגרת העסקה נתניהו מוכן להודות בעבירות של הפרות אמונים. אולם, קיימת מחלוקת גדולה בינו לבין נציגי הפרקליטות לגבי העונש

העיתונאי בן כספית פרסם הבוקר (חמישי) עיתון מעריב כי מתקיימים מגעים בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והפרקליטות על הסדר טיעון בתיקי האלפים, הערב פורסם ב'חדשות 13' אותם מגעים ממשיכים וכי נתניהו ככל הנראה מחפש עסקה עם הפרקליטות.

לפי הדיווח, במסגרת העסקה נתניהו מוכן להודות בעבירות של הפרות אמונים. אולם, קיימת מחלוקת גדולה בינו לבין נציגי הפרקליטות על העונש ועל הקלון. בעוד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דורש שנתניהו יקבל במינימום עונש של עבודות שירות שמבחינת החוק העונש הזה שווה ערך לעונש מאסר ומביא עמו קלון, נתניהו לא מוכן להתפשר על העונש שלו משמעות לגבי המשך הקריירה הפוליטית שלו.

הפרשן ברוך קרא הסביר כי גם לגבי הקלון יש אפשרות להשתמש במתווה דרעי כל שאם נתניהו מתפטר כעת מהכנסת, לפרקליטות אין צורך לבקש קלון והיא תשאיר לעצמה את האפשרות לקלון בעתיד.

לדברי קרא, לנתניהו חשוב מאוד לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון – שלושה שבועות עד לפרישתו של מנדלבליט מתפקידו ונתניהו מבין את זה היטב, אולם גם הקלון משמעותי עבורו משום שבלי כהונה כחבר כנסת, לא ניתן לכהן כראש ממשלה. עוד פורסם כי כחלק מהמגעים נתניהו מסכים לפרוש לכמה שנים מהחיים הפוליטיים ללא שאלת הקלון בתקווה שהוא יחזור.

מי שמנהל את המגעים מטעם נתניהו הוא עורך הדין בעז בן צור. בכירים בפרקליטות, בהם המשנה ליאת בן ארי. המגעים בין הצדדים לא נסגרו ואין הסכמות, אבל עדיין יש משא ומתן וערוץ ישיר בין בן צור, נתניהו ובכירים בפרקליטות. בן צור מעדכן את נתניהו על בסיס שבועי בנושא הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו