סודאן. Deborah Sinai / FLASH90

אחרי הסכם הנורמליזציה בין המדינות: משלחת ישראלית נחתה בסודאן

אך לפני כחודש נחתה משלחת ישראלית בסודאן, אלא שאז הביקור היה בזמן של הפיכה צבאית במדינה האפריקאית. הבוקר המריאה המשלחת מנתב''ג, עברה במצרים לעצירה קצרה - ומשם המשיכה לסודאן. המשלחת צפויה לחזור עוד הערב

בחודש שעבר התחוללה הפיכה צבאית במדינה האפריקאית, בסודאן. כזר אז המריאה משלחת ישראלית לביקור במדינה לצורך הרגעת הרוחות – והיום (רביעי) מדווח ב'כאן חדשות', כי מטוס מנהלים, ועליו משלחת ישראלית, נחת אחר הצהרים בחרטום בירת סודאן.

על פי הדיווח, המשלחת הישראלית צפויה לשוב עוד היום חזרה לישראל, בשעות הערב. המשלחת המריאה היום בבוקר משדה התעופה הבינלאומי בן גוריון, ועצרה בעיר שארם א-שייח שבמצרים. העצירה הוגדרה כ-"עצירה דיפלומטית", שם היא קיבלה מסלול תעופה – והמשיכה לאפריקה ונחתה בסודאן.

כאמור, הפעם האחרונה שדווח על משלחת ישראלית שביקרה בסודאן היה בתחילת החודש שעבר לאחר ההפיכה הצבאית במדינה. כזכור, בתחילה ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ הודח מתפקידו, לאחר מכן הוחזר על ידי הצבא, אך מספר ימים אחר כך הוא התפטר מתפקידו.

לא מדובר בטיסה מדי חריגה מכיוון שבין המדינות הושגה הסכם נורמליזציה מלפני כשנה בזכות תיווכה של ארצות הברית, אך בשל אי יציבות המדינה והמאבקים הפוליטיים בין הקבוצות האפריקאים – ההסכם נתקל בקשיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו